Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.06.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 1.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 2.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 3.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 4.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 5.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 6.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 7.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 8.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 9.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 10.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 11.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 12.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 13.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 14.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 15.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 16.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 17.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 18.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 19.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 20.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 21.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 22.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 23.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 24.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 25.
  • Referāts 'Personāla politika uzņēmumā', 26.
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienu apstākļos uzņēmums darbojas stingras konkurences apstākļos un spiests pilnveidot savu produkciju, paplašināt pakalpojumu sortimentu, optimizēt ražošanas un vadīšanas procesus. XX gadsimta beigās vadītāji visbiežāk atkārto domu par to, ka uzņēmuma pārmaiņu veiksme un tās tālākas attīstības nodrošināšana ir lielākā mērā ir atkarīga no efektīvas cilvēku resursu izmantošanas. Bet reālajā dzīvē joprojām eksistē starpība starp uzņēmuma personāla reālo potenciālu un tā izmantošanas pakāpi. Šeit var atzīmēt dažus iemeslus:
personāla vadīšanu izskata tikai kā funkcionālo uzņēmuma vadīšanas daļu, gandrīz nesaistītu ar pamatdarbību;
personāla daļas darbinieki nav pazīstami ar uzņēmuma attīstības stratēģiju un nespējīgi izveidot cilvēku vadīšanas sistēmu, kura nodrošinātu šo stratēģiju;
eksistējošas personāla vadīšanas metodes neatbilst uzņēmuma mērķiem, traucē darbinieku attīstībai un ierobežo viņu ieguldījumu uzņēmuma mērķu sasniegšanai.
Tātad, lai sasniegtu maksimālo darbinieku potenciāla izmantošanu, vadībai jāsaskaņo plāni saistītie ar personāla vadīšanu ar uzņēmuma attīstības plāniem, t.i. personāla vadīšanai jākļūst par uzņēmuma stratēģijas daļu.
Pēc attīstības stratēģijas formulēšanas uzņēmumam nepieciešami uzsākt stratēģijas realizācijas plānu izstrādāšanu. Bet pirms darbības programmas sastādīšanas nodaļām un atsevišķiem darbiniekiem jādefinē kādas organizatoriskas kompetences būs vajadzīgas stratēģijas realizēšanai. Organizatoriska kompetence – uzņēmuma spēja sistemātiski panākt specifiskus rezultātus (spēja apgūt jaunas produkcijas ražošanu ar minimālām izmaksām, spēja atvērt ārzemju filiāles u.c.). Uzņēmuma rīcību plānu izstrādāšanas gaitā tā stratēģija izpaužas konkrētos organizatoriski – tehniskos pasākumos katrai uzņēmuma nodaļai.
Personāla politika – cilvēku resursu vadīšanas stratēģijā ir organizatorisku kompetenču attīstības ceļu noteikšana visam uzņēmuma personālam kopumā un katram darbiniekam atsevišķi. Citiem vārdiem, tas ir uzņēmumu konkurētspējas saglabāšanas un palielināšana plāni ar tā darbinieku palīdzību. Personāla vadīšanas politika jāizstrādā, ievērojot iekšējus uzņēmuma resursus, tradīcijas un iespējas, kuras dod ārēja vide. (Personāla politika nav tikai uzņēmuma iekšēja lieta, to lielā mērā ietekmē arī pastāvoša likumdošana).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants