Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Ilgstošais vērojums', 1.
  • Konspekts 'Ilgstošais vērojums', 2.
  • Konspekts 'Ilgstošais vērojums', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Atraitnīšu stādīšana un audzēšana.
Bērnu vecums 4-5 gadi.
Nodarbības uzdevumi:
1. Sniegt bērniem elementāras zināšanas par puķu stādīšanu.
2. Iesaistīt bērnus darbā, veidojot pozitīvu attieksmi pret dabu.
3. Papildināt bērnu vārdu krājumu ar jauniem vārdiem: dobe, stādīt, atraitnītes, rakt, grābt, grābeklis.
Norise.
Pagalmā sētniece stāda atraitnītes. Bērni vēro, kā sētniece uzrok puķu dobi (pabeidz rakt). Audzinātāja parāda bērniem uzrakto puķu dobi. A: „Ar ko sētniece raka dobi?” B:” Ar lāpstu.” Tad audzinātāja pievērš bērna uzmanību tam, kā viņa ar grābekli dobi nogrābj gludu un skaistu. Uzaicina bērnus paņemt grābeklīšus un palīdzēt viņai. Audzinātāja paskaidro, ka ar grābeklīti jāstrādā uzmanīgi, jo tam ir, lūk, asi zobi (dod bērniem pataustīt). Kad dobe nogrābta, audzinātāja kopā ar bērniem izveido bedrītes. Noskaidro, kādēļ tās vajadzīgas – bedrītēs stādīs puķes – atraitnītes. Tad audzinātāja ar bērniem ieliek bedrītes stādiņus, apber tos ar zemi. Pēc tam audzinātāja jautā: „Kas vēl jādara, lai puķītes augtu?” B: „Jāaplej.” A: „Pareizi, malači.” Nobeigumā audzinātāja bērniem pastāsta, ka dobē izaugs, lūk, šādi skaisti, krāsaini ziedi (parāda attēlu).
Pēc nedēļas.
Audzinātāja kopā ar bērniem iet apskatīt savu puķu dobi.

Autora komentārsAtvērt
Atlants