Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.04.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Radošo rotaļu modeļi', 1.
  • Konspekts 'Radošo rotaļu modeļi', 2.
  • Konspekts 'Radošo rotaļu modeļi', 3.
Darba fragmentsAizvērt

2. jaunākā grupa
1. Rotaļu veidi: to tematika (vienas tēmas dažādi varianti).
Rotaļā attēlo ģimeni, bērnudārzu, braukšanu ar transporta līdzekļiem, ārsta un medmāsas darbu, vienkāršus literāros sižetus. Rotaļas sižetu izvēlas patstāvīgi vai ar nelielu pieaugušo palīdzību. Rotaļa ilgst 15 – 20 min.

Vidējā grupa
Interesē dažādi rotaļu veidi (sižeta – lomu, dramatizācijas, celtniecības). Patstāvīgi attīsta sižetu rotaļās “Ģimene”, “Bērnudārzs”, “Veikals”, ”Slimnīca”, “Ferma”, ietverot 1 – 2 situācijas. Ar audzinātājas palīdzību dramatizē zināmas pasakas, literārus darbus. Apvieno vienā sižetā dažāda veida rotaļas – celtniecības, dramatizācijas, sižeta – lomu. Rotaļa ilgst 20 – 25 min.

Lomu rotaļas attīstība

Loma, tāpat kā rotaļu darbība, atveido rotaļas sižetu. Rotaļas sižeta atveidošana ir cieši saistīta ar bērna pieredzi. Bērnam pakāpeniski veidojas ne vien noteikta attieksme pret lomu, bet viņš arī apgūst domāšanas simboliskās formas. D. Elkoņins norāda, ka domāšanas simboliskās formas attīstās gan tad, kad bērns izpilda lomu un attēlo to darbībā, gan arī tad, kad viņš rotaļā vienu priekšmetu aizstāj ar otru. …

Atlants