Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.01.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Personības attīstība un socializācijas process', 1.
  • Referāts 'Personības attīstība un socializācijas process', 2.
  • Referāts 'Personības attīstība un socializācijas process', 3.
  • Referāts 'Personības attīstība un socializācijas process', 4.
  • Referāts 'Personības attīstība un socializācijas process', 5.
  • Referāts 'Personības attīstība un socializācijas process', 6.
  • Referāts 'Personības attīstība un socializācijas process', 7.
  • Referāts 'Personības attīstība un socializācijas process', 8.
  • Referāts 'Personības attīstība un socializācijas process', 9.
  • Referāts 'Personības attīstība un socializācijas process', 10.
  • Referāts 'Personības attīstība un socializācijas process', 11.
  • Referāts 'Personības attīstība un socializācijas process', 12.
  • Referāts 'Personības attīstība un socializācijas process', 13.
  • Referāts 'Personības attīstība un socializācijas process', 14.
  • Referāts 'Personības attīstība un socializācijas process', 15.
  • Referāts 'Personības attīstība un socializācijas process', 16.
  • Referāts 'Personības attīstība un socializācijas process', 17.
  • Referāts 'Personības attīstība un socializācijas process', 18.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.nodaļa.  Personības vajadzību struktūra    5
1.1.  A.Maslova personības vajadzību struktūra    5
1.1.1.  Fizioloģiskās vajadzības    6
1.1.2.  Drošības vajadzība    6
1.1.3.  Mīlestības un piederības vajadzība    6
1.1.4.  Atzīšanas (cieņas) vajadzība    7
1.1.5.  Pašaktualizācijas vajadzība    7
1.2.  Mana vajadzību struktūra    7
1.3.  S.Marlova – Krouna tests    8
2.nodaļa.  Mana vertību orientācija    9
3.nodaļa.  Personības individuāli tipoloģiskās īpatnības    10
3.1.  Temperaments    10
3.1.1.  Temperamenta vispārīgs jēdziens    10
3.1.2.  Temperamenta teorijas īss vēsturisks apskats    10
3.1.3.  Temperamenta mūsdienu zinātniskā izpratne    11
3.1.4.  Temperamenta psiholoģiskās īpašības    11
3.1.5.  Mana temperamenta raksturojums    12
3.2.  Raksturs    13
3.2.1.  Vispārīgs rakstura jēdziens    13
3.2.2.  Rakstura dabiskie priekšnoteikumi    13
3.2.3.  Rakstura struktūra    .14
3.2.4.  Mana rakstura īpašību izvērtējums    14
4.nodaļa.  Manas personības pašpilnveide    16
  Kopsavilkums    17
  Izmantotā literatūra    18
Darba fragmentsAizvērt

Psiholoģija ir jauna zinātne, tā ir vairākus gadsimtus jaunāka par citām, piemēram, dabaszinātnēm. Sakotnēji psihologija attīstījās folozofijas ietvaros. Tas priekšstati sāka veidoties jau Senajā Grieķijā.
Vārds “psiholoģija” veidojies no diviem grieķu vārdiem:
psyche – dvēsele un
logos – mācība, saprāts, zināšanas.
Pirmo reizi šo vārdu savos darbos izmantoja vācu filozofs Kristian Volfs 18.gadsimtā.
Psiholoģija kā zinātne radās tikai 19.gadsimta otrajā pusē uz filozofijas, fizioloģijas una fizikas pamata. Termins “psiholoģija” radās 1590.gadā (vācu mācītāja R. Hokleniusa darbs – teoloģisks pētījums par dvēseli).
Psiholoģiskās zināšanas, t.i., zināšanas par cilvēka iekšējās pasaules likumsakarībām un īpatnībām, ir humanitāras.
Psiholoģija ir zinātne, kas pēta psihiskas parādības un izmanto iegūtās zināšanas, lai izkoptu cilvēku spējas un darītu viņus laimīgus ar dzīvi.
Psiholoģija pēta: iedzimtības, organisma fiziskā stāvokļa un apkārtējās vides ietekmi uz psihi. Mūsdienu psiholoģija kā zinātne pēta: psihes faktus, likumsakarības un mehānismus
(iekļaujot sevī kā apziņu, tā arī neapzināto) un to sakarus ar cilvēka aktivitāti.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants