Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.06.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 1.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 2.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 3.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 4.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 5.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 6.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 7.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 8.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 9.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 10.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 11.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 12.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 13.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 14.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 15.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 16.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 17.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 18.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 19.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 20.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 21.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 22.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 23.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 24.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 25.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 26.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 27.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 28.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 29.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 30.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 31.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 32.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 33.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 34.
  • Referāts 'Administratīvā akta pārsūdzēšana', 35.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  ADMINISTRATĪVĀ AKTA PĀRSŪDZĒŠANA    6
2.  ADMINISTRATĪVĀ AKTA APSTRĪDĒŠANAS KĀRTĪBA    7
3.  ADMINISTRATĪVĀ AKTA PĀRSŪDZĒŠANA TIESĀ    12
4.  TIESVEDĪBA APELĀCIJAS INSTANCES TIESĀ    14
5.  PIRMĀS INSTANCES TIESAS UN APELĀCIJAS INSTANCES TIESAS LĒMUMA PĀRSŪDZĒŠANA    15
7.  ADMINISTRATĪVĀ PROCESA BŪTĪBA TIESĀ    20
8.  ADMINISTRATĪVĀ PROCESA PRINCIPI    22
9.  administratīvĀ PROCESA PĀRSŪDZĪBA: KONSPEKTS    24
10.  ADMINISTRATĪVĀ PROCESA SUBJEKTI TIESĀ    27
11.  ADMINISTRATĪVĀ PROCESA SUBJEKTU TIESĪBSPĒJA UN RĪCĪBSPĒJA    29
12.  Atlīdzinājums    31
  SECINĀJUMI    33
  TEKSTĀ LIETOTIE SAĪSINĀJUMI    34
  IZMANTOTIE MATERIĀLI    35
Darba fragmentsAizvērt

Administratīvās tiesības vēsturiski radās līdz ar valsti. Valsts attīstība sekmēja administratīvo tiesību attīstību un tās kalpoja valsts un sabiedrības savstarpējo attiecību regulēšanai. Valsts noteica administratīvās tiesības, bet arī šīs tiesības noteica valsts virzību. Administratīvās tiesības veido tiesību normu sistēmu, kas regulē publiskās administrācijas darbību un pār to īstenoto kontroli.
Publiskās tiesības (publicus – sabiedrisks, vispārīgs, atklāts) regulē attiecības starp valsti un personu, nosaka to publiskās tiesības un pienākumus. Publisko tiesību galvnais uzdevums ir līdzsvarot indivīda un sabiedrības intereses, vienlaicīgi nodrošinot indivīdu pret neattaisnotu valsts iejaukšanos indivīda brīvībās. Viena no pusēm ir valsts, otra - fiziska persona vai privāto tiesību juridiskā persona.
Publiskās tiesības ir tāda sfēra, no kuras ir atkarīga sabiedrības, valsts, organizēto grupu, korporāciju, apvienību un pilsoņu eksistence, funkcionēšana un attīstība. Publiskās tiesības izpaužas attiecībās starp valsti un personu, kur pastāv pakļautības attiecības. Kā viena no pusēm publisko tiesību attiecībās vienmēr uzstājas valsts vai kāda tās institūcija (amatpersona), kurai piešķirtas noteiktas valsts varas pilnvaras, bet no otras puses fiziskā persona vai privāto tiesību juridiskā persona. Tiesisko attiecību puses publiski tiesiskajās attiecībās darbojas kā juridiski nevienlīdzīgas (personai ir jāmaksā nodokļi, tā var saņemt pensiju tādā kārtībā un apmērā, kā to nosaka tiesību akti, nevis tā, kā pati to vēlas). Persona pati nevar atteikties no uzlikto publisko pienākumu pildīšanas, (piemēram, nodokļu maksāšanas). …

Autora komentārsAtvērt
Atlants