Vērtējums:
Publicēts: 19.11.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 12 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 1.
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 2.
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 3.
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 4.
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 5.
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 6.
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 7.
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 8.
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 9.
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 10.
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 11.
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 12.
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 13.
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 14.
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 15.
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 16.
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 17.
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 18.
  • Referāts 'Sabiedrības attīstības teorija', 19.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Vēsturiskais skatījums uz sabiedrību un valsti    5
2.  Vēsturisko ciklu teorija    8
2.1.  Dievu laikmets    9
2.2.  Varoņu laikmets    9
2.3.  Cilvēku laikmets    10
3.  Optimistiska nepārtraukta progresa teorija    12
4.  Pesimistiska regresa teorija    14
  Kopsavilkums    16
  Izmantotā literatūra    18
Darba fragmentsAizvērt

Kopsavilskums
Sava darba gaitā es apskatīju viduslaiku sabiedrību, kad pastāvēja kristietība, un cilvēku dzīve bija pakļauta baznīcai, visi dzīvoja pēc Sv. Augustīna noteikumiem. Analizējot šādu sabiedrību, varētu secināt, ka cilvēki vispār neattīstās, pastāv dinamika, dzīve ir pēc noteiktiem likumiem, ir zināms, kas ir atļauts un kas ir aizliegts.
Pretstatu šādai sabiedrībai dod vēsturiskās skolas doktrīna, kura liecina par to, ka cilvēku attīstība atrodas nemitīgā kustībā. Šīs doktrīnas pārstāvji ir Dž. Viko ar savu vēstures riņķojuma teoriju, G. E. Lesings ar optimistisku progresa teoriju un Ž. de Mestrs ar pesimistisku regresa teoriju.
Runājot par riņķojuma teoriju, viss kas ir sabiedrībā ir noteiktas attīstības rezultāts. Attīstīas gaitā sabiedrība iziet caur trījiem laika posmiem:
• dievu laikmets.
• Varoņu laikmets.
• Cilvēku laikmets.
Viko uzskatīja, ka sabiedrība attīstās pa apli, bet tomēr šie laika posmi var arī atkārtoties dažādā secībā.
Pēc šīs teorijas varētu secināt, ka tā sabiedrība, kuras dzīve bija pakļautā baznīcai un noteiktiem likumiem arī attīstījās, un tās bija viens no attīstības laika posmiem, respektīvi – Dievu laikmets.
Pēc tām sākas renesanse, kurā pastāv humānisms – Cilvēka laikmets.
Progresa teorija liecina par to, ka galvenais sabiedrībā ir brīvība, kura pamatojas sabiedrības izglītotība un garīga izpausme, tātad, kamēr cilvēki ir brīvi, viss virzās uz augšu – jaunas tehnoloģijas, zinātnes attīstība.
Regresa teorija liecina par to, ka ar katru paaudzi cilvēki kļūst nežēlīgāki, tiek zaudētas kristīgas vērtības.
Kopīgās iezīmes vēsturiskās skolas filozofiem:
1. Sabiedrība un ar to saistītie fenomeni atrodas nemitīgā kustībā.
2. Attīstība notiek pēc zināmām vēsturiskām likumsakarībām, kas ir atkarīgas no cilvēka gribas.
3. Valsts veidojas vēsturiskas nepieciešamības rezultātā un mainās reizē ar sabiedrību.
Tātad, viss, kas notiek mūsu dzīvē ir atkarīgs tikai no mūsu rīcības un darbības, un pirms kaut ko izdarītu, mums rūpīgi jāpadomā, vai tiešām mums ir nepieciešams to darīt, un kādas šai rīcībai būs sekas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants