Vērtējums:
Publicēts: 16.05.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Kubisma un abstrakcionisma salīdzinājums', 1.
  • Konspekts 'Kubisma un abstrakcionisma salīdzinājums', 2.
  • Konspekts 'Kubisma un abstrakcionisma salīdzinājums', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Salīdzinājums:
Kubismā tiek izmantoti drūmi toņi- pelēkais, brūnais, melnais, netīri zilais, turpretī abstrakcionisma darbos ir redzama daudz plašāka krāsu gamma vienīgi ģeometriskajā abstrakcionismā tiek izmantotas pamatkrāsas- zilā, sarkanā un dzeltenā. Un tā saucamās neitrālās krāsas- pelēks, melns, balts. Tā kā abstrakcionisma „viena kāja ir iemērkta kubisma asinīs” tiem ir visai daudz kopīga- zaudēta realitātes sajūta, asas un lauztas līnijas (noteiktos darbos) tomēr abstrakcionismā vairs nav nekā reāla, mākslas darbs ir jāizbauda ar sajūtām, vairs nav nekādu asociāciju ar citām lietām, cilvēkiem, turpretī kubismā vēl ir atsauksmes uz cilvēku, ģitāru, ēku u.c. lietām, lai gan tas viss ir abstrakti, bet saskatīt noteiktas lietas ir iespējams, bet neko konkrētu nespēsim saskatīt abstrakcionismā.
Marks Rotko gleznoja darbus ar sūkli, kas samērcēts krāsā. Tāpēc viņa gleznās nav asi iezīmētu kontūru un krasu toņu pāreju. Darbojoties ar sūkli, krāsas tiek sevišķi gaisīgi, viegli sapludinātas kopā, tā radot smalkas vibrācijas efektu, turpretī ģeometriskā abstrakcionismā ir tiešas konkrētas līnijas, ir konkretizēta robeža.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants