Vērtējums:
Publicēts: 05.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Radio un datoru sakaru izmantošana transportā', 1.
  • Referāts 'Radio un datoru sakaru izmantošana transportā', 2.
  • Referāts 'Radio un datoru sakaru izmantošana transportā', 3.
  • Referāts 'Radio un datoru sakaru izmantošana transportā', 4.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    1
1.  GALVENĀ DAĻA    1
1.1.  Radio un datoru sakaru izmantošana transportā jeb intelektuālās transporta sistēmas   
1.3.  Mūsdienu pieejamās intelektuālās iespējas   
1.4.  GPS un GLONASS   
1.5.  GALILEO   
1.6.  Nozares attīstība Latvijā   
  TERMINU SARAKSTS   
Darba fragmentsAizvērt

1.6. Nozares attīstība Latvijā
Latvijā zinātnieki pašlaik saskaras ar unikālu projektu iespēju, kas balstīti uz telemātikas sasniegumiem. Jau ir izstrādātas rekomendācijas autoceļu jomā (transporta koncepcijas ietvaros ik divus gadus tiek apstiprināti konkrēti projekti). Piešķirtais mērķfinansējums dos iespēju formulēt gan lokālās problēmas, gan tās, kas saistītas ar Latvijas transporta sistēmas integrāciju ES. Tas radīs pamatu tehnisko projektu izstrādei, respektīvi, tiks formulēts pasūtījumu grozs. Realizācijai piesaistīs vietējos un ārzemju IT un TK speciālistus. Telemātikā Latvija varētu būt ne tikai importētāja, bet arī eksportētāja, radot konkurētspējīgus telemātikas piedāvājumus.
Telemātikas speciālisti pašlaik sākuši Rīgas pilsētas aglomerācijas intelektuālās transporta sistēmas (ITS) koncepcijas izstrādi. Organizējot Rīgas satiksmi kā intelektuālu transporta sistēmu, zinātnieki pārņems citu Eiropas pilsētu labāko praksi un piedāvās pašus jaunākos telemātikas risinājumus.
Jau tagad Rīgā, izmantojot tikai telemātikas iekārtas un metodes, jūtami uzlabotos satiksmes kvalitāte: piemēram, ja ar luksoforu dinamiski koordinētu satiksmes vadību, automašīnu pārvietošanās laiku var samazināt par 20–35procentiem.
Telemātikas ieviešana ceļu satiksmē ietvers ne tikai adaptīvu satiksmes luksoforu vadību, bet arī automašīnu novietošanas vadības sistēmu, sabiedriskā transporta prioritārās vadības sistēmu un pasažieru informācijas sistēmu, vadāmas ceļa zīmes un ātruma regulēšanu.
Vienotā koncepcija nepieciešama arī tāpēc, lai novērstu stihisku telemātikas līdzekļu ieviešanu un nerastos problēmas ar to nesaskaņotu darbību. Ieviešot ITS, tiks sasniegts arī mijiedarbe, kas nav iespējama, ja ITS elementus izmanto autonomi. Koncepcijas realizācijas mērķis - integrēta pilsētas un starpreģionāla satiksmes vadība.

Autora komentārsAtvērt
Atlants