Vērtējums:
Publicēts: 04.06.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Konkurence', 1.
  • Referāts 'Konkurence', 2.
  • Referāts 'Konkurence', 3.
  • Referāts 'Konkurence', 4.
  • Referāts 'Konkurence', 5.
  • Referāts 'Konkurence', 6.
  • Referāts 'Konkurence', 7.
  • Referāts 'Konkurence', 8.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Konkurences būtība    3
1.1.  Kas ir konkurence?    3
2.  Konkurences veidi un klasifikācija    4
2.1.  Pilnīgā konkurence    4
2.2.  Monopoliskā konkurence    4
2.3.  Oligopols    4
2.4.  Monopols jeb absolūtais monopols    5
2.5.  Nepilnīgā konkurence    5
3.  Konkurences veidi un situācijas    6
4.  Konkurences vide un konkurētspēja    7
5.  Secinājumi    9
Darba fragmentsAizvērt

1.1. Kas ir konkurence? Konkurence ir ekonomiska sacensība starp dieviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida vai aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā. Tā ir cīņa par pircēju, par noteicošo lomu tirgū vai kādā tirgus daļā. Konkurence ir tirgus ekonomikas neatņemama sastāvdaļa, galvenais stimuls attīstīt ražošanu, efektīvi saimniekot. Tirgus dalībnieku ekonomiskā uzvedība ir organiski saistīta ar konkurenci. Uzvara konkurencē ir tirgus subjektu izdzīvošanas nosacījums. Visrožainākā nākotne ir tiem, kas konkurences kaujas laukā gūst vērā ņemamus panākumus. Zaudētājiem tirgus saule nespīd un tie lemti iznīcībai. Konkurence ir ekonomiskā progresa noteicoša svira. Tirgus saimniecības motīvu pulkā konkurenci var raksturot kā karognesēju. Konkurences spēks saistās ar ekonomisko piespiešanu, kas liek iesaistīties cīņā par visaugstāko efektivitāti.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants