Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.11.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Tirgus sektors', 1.
  • Konspekts 'Tirgus sektors', 2.
  • Konspekts 'Tirgus sektors', 3.
  • Konspekts 'Tirgus sektors', 4.
  • Konspekts 'Tirgus sektors', 5.
  • Konspekts 'Tirgus sektors', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Visas saražotās un pārdošanai piedāvātās preces un pakalpojumi tiek izdalītas privātajās un sabiedriskajās. Privātas preces ir tādas preces un pakalpojumi, kas paredzētas individuālajam patēriņam. Jo tie ir pietiekami mazās vienībās, lai tos spētu atļauties individuālais pircējs. Publiskās preces jeb labumi, atšķirībā no privātajām, ir nedalāmi un neietver sevī izslēgšanas principu . Tādejādi tirgū tiek piedāvātas, galvenokārt, privātās preces un pakalpojumi, un tiem piemīt šādas pazīmes:
• Dalāmība- tās var ražot gan lielās, gan mazās vienībās, dažāda lieluma, lai tās varētu iegādāties katrs pircējs atbilstoši viņa vajadzībām.
• Izslēdzamība- visu preču un pakalpojumu vienībām var noteikt cenu.
Sabiedriskās preces un pakalpojumi- tādi produkti, kas nav dalāmi un ko nevar pārdot atsevišķām individuālam patērētājam, jo nav izslēdzami no konkurējoša patēriņa ar citiem labumiem. To pazīmes :
• Kopīga patērēšana, un tās arī nekonkurē patēriņā ar citām precēm un pakalpojumiem. Un tās vienlaicīgi var lietot liels skaits cilvēku.
• Nav izslēdzamas- ja vien šis produkts ir saražots, tad nav iespējams izslēgt no tā patērēšanas pat tās personas, kas par to nemaksā.
• Nav dalāmas- vairumu sabiedrisko produktu nav iespējams sadalīt sīkās atsevišķās vienībās.

Autora komentārsAtvērt
Atlants