Vērtējums:
Publicēts: 05.12.2001.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Matemātisko priekšstatu veidošana', 1.
  • Referāts 'Matemātisko priekšstatu veidošana', 2.
  • Referāts 'Matemātisko priekšstatu veidošana', 3.
  • Referāts 'Matemātisko priekšstatu veidošana', 4.
  • Referāts 'Matemātisko priekšstatu veidošana', 5.
  • Referāts 'Matemātisko priekšstatu veidošana', 6.
  • Referāts 'Matemātisko priekšstatu veidošana', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Matemātikas programma sagatavošanas klasēm izstrādāta, ņemot vērā apsvērumu, ka bērnam ne tikai veidojamas speciālās mācību prasmes, bet viņi arī vispusīgi attīstāmi, izraisot viņos interesi par matemātiku.
Vispirms bērnā jāveido elementāri matemātiskie priekšstati, lai bērns tiktu sagatavots matemātikas apguvei pirmajā un arī vēlākajās klasēs. Pirmos matemātiskos priekšstatus bērns gūst no apkārtējās pasaules, kuru bērns izzina, darbojoties pieaugušā vadībā. Pirmsskolas pedagoga uzdevums ir precizēt un paplašināt bērna priekšstatus par priekšmetu skaitu, lielumu, formu, par to novietojumu telpā.
Matemātikas programmas saturs balstās galvenokārt uz kopas jēdzienu. Tas veido bērnam skaidru priekšstatu par skaitļa sastāvu un lielumu. Šeit ļoti labi izmantojami dažādi priekšmeti – bumbiņas, klucīši, āboli, utt., jo priekšmetiskā kopa bērnam palīdz izprast matemātiskā modeļa atbilstību reālām dzīves situācijām. Bērns ir jāiepazīstina arī ar apkārtnē sastopamām ģeometriskām formām – trijstūri, četrstūri, riņķi, kubu, lodi. Jāiemāca arī orientēties pulksteņa laikos. Jāparāda dažādi matemātiskie termini un simboli – skaitlis, cipars, plusa/mīnusa zīme, lielāks/mazāks, vienāds. Jāmāca arī mērīt priekšmetu garumu, par vienību izmantojot metru un centimetru, salīdzināt kopu lielumu pēc skaita.
1997. gadā Izglītības satura un Eksaminācijas centra izdotajā izdevumā “Sākumskolas mācību priekšmetu vadlīnijas” mācību uzdevumi definēti šādi:
attīstīt matemātisko domāšanu, matemātiskās spējas, sākotnējās intelektuālās darbības, prasmes (analizēt un sintezēt, salīdzināt, abstrahēt, vispārināt, klasificēt), prasmi mācīties;
rosināt vēlēšanos apgūt matemātiku, kas nepieciešama ikdienas dzīvē, skolas mācībās, kā arī mācību turpināšanai nākamajā izglītības posmā;
apzināti un stabili apgūt skaitļošanas prasmes un iemaņas (galvā un rakstos) ar naturāliem skaitļiem un prast tās izmantot vienkāršu praktiska satura uzdevumu risināšanā;
veidot prasmes mērīt un salīdzināt dažādus lielumus;
iepazīties ar vienkāršākajām ģeometriskajām figūrām plaknē un telpā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants