Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.06.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Konteineru sistēmas', 1.
  • Referāts 'Konteineru sistēmas', 2.
  • Referāts 'Konteineru sistēmas', 3.
  • Referāts 'Konteineru sistēmas', 4.
  • Referāts 'Konteineru sistēmas', 5.
  • Referāts 'Konteineru sistēmas', 6.
  • Referāts 'Konteineru sistēmas', 7.
  • Referāts 'Konteineru sistēmas', 8.
  • Referāts 'Konteineru sistēmas', 9.
  • Referāts 'Konteineru sistēmas', 10.
  • Referāts 'Konteineru sistēmas', 11.
  • Referāts 'Konteineru sistēmas', 12.
  • Referāts 'Konteineru sistēmas', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Konteineru pārvadājumi    4
2.  Divdesmit pēdu ekvivalenta vienība    5
3.  ISO – konteiners    5
4.  Konteineru tipi    6
4.2.  Specializētie konteineri    7
4.2.1.  High Cube (HC)    7
4.2.2.  Jūras konteineri    7
4.2.3.  Tankkonteineri (konteineri cisternas)    8
4.2.4.  Konteineri refrižeratori    10
4.2.5.  Speciālie jūras konteineri    10
4.2.6.  Beramo kravu konteineri    11
5.  Sistēma konteineru izsekošanai    11
  Secinājumi    13
  Izmantotie informācijas avoti    14
Darba fragmentsAizvērt

3. Sistēma konteineru izsekošanai
Ceļā no viena galapunkta uz otru konteineri bieži pavada vairākus mēnešus. Agrāk kravu pārvadājumu kompānijas varēja noteikt tikai kuģu atrašanās vietu, bet ne kravas stāvokli. Līdz ar to nebija zināms, vai krava – vienalga, saldēti produkti vai vērtīgi priekšmeti, ceļojuma laikā nav bojāti; to varēja uzzināt tikai galamērķī.
Šīs problēmas risināšanai tika izveidota jaunā uzraudzības sistēma, kura sevī apvieno visdažādākās jaunākās komunikāciju tehnoloģijas. Katrā konteinerā tiek iebūvēta RFID mikroshēma, kas reizi divās sekundēs pārraida informāciju par kravas pašreizējo stāvokli īpašai transportlīdzekļa GSM borta iekārtai, ko izstrādājis Siemens IT Solutions and Services. Ar satelīta palīdzību Siemens izstrādātajai borta kontroles iekārtai ir iespējams sazināties ar cietzemes radiosakaru tīkliem no ikviena zemeslodes punkta, lai pārraidītu informāciju par pašreizējo kravas pozīciju gan preces pasūtītājam, gan pārvadātāja kompānijai, gan konteinera īpašniekam vai kravas īpašniekam.
Ja ieprogrammētajos rādītājos notikušas kādas izmaiņas (piem., ir salauztas durvis, paaugstināti gāzes vai temperatūras rādītāji, radies mitrums vai aizdomīgas vibrācijas), RFID mikroshēma nekavējoties dod brīdinājumu, nosūtot teksta ziņojumu.

Secinājumi
Konteineru izmantošana ir viena no izdevīgākajām sistēmām, kuru izmanto kravu pārvadājumos, jo konteiners ir universāls līdzeklis, kura gabarīti un tehniskie parametri ļauj to transportēt ar vienu vai vairākiem transporta līdzekļiem.
Konteinera izturība liek uzskatīt konteineru par drošāko „kravas kasti”. Tā sienu biezums spēj aizsargāt kravu no triecieniem, mitruma izolācija pasargā kravu no ūdens iedarbības, bet speciālo konteineru daudzveidība ļauj transportēt konkrēto kravas veidu tai paredzētos apstākļos.
Inovācijas transporta novērošanas un telemātikas sfērā ļauj pasūtītājam, piegādātājam un ražotājam kontrolēt kravas stāvokli konteinerā dažādos pārvadājuma posmos. Tas padara transportēšanu drošāku un atbrīvo klientu no lieka uztraukuma par kravas stāvokli, jo konteineru pārvadājumi parasti ir ilgs process.

Autora komentārsAtvērt
Atlants