Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.11.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Patērētāja rīcība tirgū', 1.
  • Konspekts 'Patērētāja rīcība tirgū', 2.
  • Konspekts 'Patērētāja rīcība tirgū', 3.
  • Konspekts 'Patērētāja rīcība tirgū', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Segmentēšanas mērķis ir iedalīt grupās potenciālos pircējus, kuru vajadzības var apmierināt ar vienu un to pašu produktu. Segmentēšana ir sava pircēja, sava klienta meklēšana. Tirgus segmentēšana ir uzņēmuma piedāvājuma novērtēšanas un veidošanas bāze, tirgus sadalīšana starp tuvināti vienveidīgu pircēju grupām, no kurām katra var atšķirīgi reaģēt uz dažādiem uzņēmuma mārketinga kompleksa elementiem.
Kad pēc mārketinga pētījumiem tirgus ir segmentēts, uzņēmumam jāpieņem lēmums, cik un kādos segmentos ir izdevīgi darboties, un jāizstrādā sava stratēģija, un konkrēti uzdevumi tajos.
Vienota tirgus segmentācijas paņēmiena nav, taču ir faktori, kuru izpēte un analīze atvieglo tirgu segmentēšanas procesu:
1. Grupējumu metode pēc vienām un tām pašām pazīmēm;
2. Daudzdimensiju klasifikācija – pēc kompleksu pazīmju analīzes;
3. Klasteranalīzes metode – augsts pircēju līdzības pakāpe katrā grupā;
Mārketinga procesa kodols ir mērķpircējs, kura notekšana sastāv no 4 posmiem:
1. Pieprasījuma noteikšana un prognozēšana;
2. Tirgus segmentēšana;
3. Mērķtirgus noteikšana tirgū.
Ir preces, kuras lieto gandrīz visi pircēji, un ir tādas, kas nepieciešamas ļoti nelielam cilvēku skaitam. Te ir svarīgi atrast savu tirgus nišu. Tirgus niša ir neliels tirgus segments, kas īpaši piemērots, lai to izvēlētos par mērķtirgu konkrētam tirgus produktam. Tirgus niša parasti ir brīva no konkurentiem (vai arī to ir maz) un nodrošina produktu noietu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants