Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.10.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Reklāma un tās loma ekonomikā. Reklāmas attīstības raksturojums', 1.
  • Konspekts 'Reklāma un tās loma ekonomikā. Reklāmas attīstības raksturojums', 2.
  • Konspekts 'Reklāma un tās loma ekonomikā. Reklāmas attīstības raksturojums', 3.
  • Konspekts 'Reklāma un tās loma ekonomikā. Reklāmas attīstības raksturojums', 4.
  • Konspekts 'Reklāma un tās loma ekonomikā. Reklāmas attīstības raksturojums', 5.
  • Konspekts 'Reklāma un tās loma ekonomikā. Reklāmas attīstības raksturojums', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Jāpievērš uzmanība pēdējam, t.i., produkta virzīšanai tirgū vai, citiem vārdiem sakot, mārketinga komunikāciju kompleksam. Tas sastāv no četriem veidiem:
1. personiskā apkalpošana (personal selling)- tieša preču pasniegšana potenciālajiem pircējiem ar nolūku pārdot preci;
2. preču realizācijas stimulēšana (sales promotion)- īslaicīga preču pirkšanas un pārdošanas motivēšanas metožu izmantošana;
3. sabiedriskās saskares (public relations)- preču pirkšanas un pārdošanas netieša motivēšana, izplatot bez apmaksas un masveidā informāciju par uzņēmumu un ražotajām (pārdodamām) precēm;
4. reklāma (advertising)- produkta virzīšanas tirgū izpausme ar noteiktu personu vai uzņēmumu sniegtās informācijas izplatīšanas maksas līdzekļu starpniecību.
Būtībā uzņēmumiem pašiem jālemj, cik lielu lomu tie piešķirs reklāmai mārketinga procesā. Šeit ir jāņem vērā dažādi aspekti, piemēram, uzņēmuma lielums un pieejamie naudas līdzekļi. Maziem uzņēmumiem nav nepieciešamas lielas reklāmas kampaņas, jo reklāma var maksāt pārāk daudz. Turpretim, tiem ir iespēja ieguldīt līdzekļus citā komunikāciju virzienā, kā personiskā apkalpošana.
Mārketinga speciālisti norāda, ka reklāmas būtību var arī raksturot, skaidrojot ar reklāmas lomām, kura “tā spēlē” uzņēmējdarbībā un sabiedrībā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants