Vērtējums:
Publicēts: 20.05.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Krāsas nozīme zīmola logotipa veidošanā', 1.
  • Referāts 'Krāsas nozīme zīmola logotipa veidošanā', 2.
  • Referāts 'Krāsas nozīme zīmola logotipa veidošanā', 3.
  • Referāts 'Krāsas nozīme zīmola logotipa veidošanā', 4.
  • Referāts 'Krāsas nozīme zīmola logotipa veidošanā', 5.
  • Referāts 'Krāsas nozīme zīmola logotipa veidošanā', 6.
  • Referāts 'Krāsas nozīme zīmola logotipa veidošanā', 7.
  • Referāts 'Krāsas nozīme zīmola logotipa veidošanā', 8.
  • Referāts 'Krāsas nozīme zīmola logotipa veidošanā', 9.
  • Referāts 'Krāsas nozīme zīmola logotipa veidošanā', 10.
  • Referāts 'Krāsas nozīme zīmola logotipa veidošanā', 11.
  • Referāts 'Krāsas nozīme zīmola logotipa veidošanā', 12.
  • Referāts 'Krāsas nozīme zīmola logotipa veidošanā', 13.
  • Referāts 'Krāsas nozīme zīmola logotipa veidošanā', 14.
  • Referāts 'Krāsas nozīme zīmola logotipa veidošanā', 15.
  • Referāts 'Krāsas nozīme zīmola logotipa veidošanā', 16.
  • Referāts 'Krāsas nozīme zīmola logotipa veidošanā', 17.
  • Referāts 'Krāsas nozīme zīmola logotipa veidošanā', 18.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Zīmols    4
2.  Krāsa    6
3.  Pētnieciskā daļa    9
4.  Datu analīze    10
4.1.  Land Rover    10
4.2.  Adidas    10
4.3.  airBaltic    11
4.4.  LEGO    11
4.5.  FedEx Express    11
4.6.  Coca Cola    12
4.7.  Čili Pica    12
4.8.  Milka    12
4.9.  Mols    12
4.10.  Nesquik    13
4.11.  Samsung    13
4.12.  Škoda    13
4.12.  SWH radio    13
4.12.  Volkswagen    14
  Literatūras saraksts    15
  Pielikums    16
Darba fragmentsAizvērt

3. Pētnieciskā daļa
Šīs ir kvalitatīvs pētījums. Datu vākšana notika ar respondentu anketēšanas paņēmienu, kuras pamatā bija tikai atvērtie jautājumi. Tika izvēlēts nevarbūtējās izlases veids un aptaujāti 20 respondenti ar ērtās izlases veida palīdzību. Aptaujā piedalījās 20 cilvēki, no kuriem 8 vīrieši un 12 sievietes vecumā no 19 līdz 63 gadiem. Respondentiem tika piedāvāts atcerēties plaši pazīstamu zīmolu logotipus un atsaukt atmiņa krāsas, kas to veido. Pielikumā Nr. 1 ir izvēlēto zīmolu logotipi salīdzināšanai. Respondenti parasti minēja vairāk kā vienu krāsu.
Anketa sastāvēja no 7 atvērtajiem jautājumiem. Anketas paraugs ir pārskatāms kā pielikums Nr. 2.
Respondentiem tika piedāvāts atcerēties logotipu krāsas šādiem zīmoliem: Land Rover, Adidas, airBaltic, LEGO, FedEx Express, Coca Cola, Čili Pica, Milka, MOLS, Nesquick, Samsung, Škoda, SWH radio, Volkswagen.

4. Datu analīze
Apkopojot datus, izrādījās, ka 25% no respondentiem nav pazīstams zīmols „Fedex”, 10% - zīmols „Ļand Rover” un 5% nav pazīstams zīmols „Lego”. Līdz ar to rezultāti par to, kā viņi uzver šo zīmolu krāsas būs nepilnīgi.

4.1 Land Rover
Atbildot uz jautājumu ar kādām krāsām jums asociējas šīs zīmols atbildes bija sekojošas: 35% respondentu atbildēja, ka pelēka un zaļa, 10% - zila un balta, 15% ka melna.
Lai gan pareizi būtu atbildēt zaļa un pelēka, balta krāsa ir visai līdzīga pelēkajai. Atšķirība daudziem nemaz nav būtiska. Turklāt tie, kas minēja zilo, būtu vērtējami īpaši. Zilais tonis krāsu aplī ir tuvu zaļajam, līdz ar to, šiem cilvēkiem zilā krāsa ir vieglāk uztverama, līdz ar to viņi asociē šo zīmolu ar šo krāsu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants