-
Interneta reklāma un tās psiholoģiskie aspekti
Referāts14 Datori, elektronika, programmēšana, Mārketings, reklāma, Psiholoģija
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
Interneta reklāma | 4 | |
Interneta reklāmas psiholoģiskie aspekti | 8 | |
Interneta reklāmas novērtējums | 10 | |
Secinājumi | 14 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 15 |
Secinājumi
4. Reklāma ir komunikācijas izpausme ar noteiktu personu vai uzņēmumu sniegto informācijas izplatīšanas maksas līdzekļu starpniecību.
5. Internets ir savstarpēji saistītu globāla mēroga datoru tīklu kopums, kas ļauj tā lietotājiem ar atbilstoša tehniskā nodrošinājuma palīdzību komunicēt.
6. Internets ir jaunākais medijs, par kura nozīmi reklāmas nozarē kādu laiku valdīja visai skeptisks viedoklis un šaubas par jaunizveidoto portālu un vortālu dzīvotspēju. Taču pagāja tikai daži gadi, un izrādījās, ka tie ir izcīnījuši nozīmīgu vietu reklāmas vidē.
7. Internetu var aplūkot kā efektīvu tirdzniecības un reklāmas līdzekli pat nelielos vietējos tirgos. Speciālisti sāk apzināties, ka internets ir viens no labākajiem veidiem, kā sasniegt kārdinošo un grūti sasniedzamo auditoriju.
8. Sekot līdzi reklāmas kampaņas gaitai tūlīt un uzreiz, nekavējoties saņemt datus par potenciālo klientu interesi, nepieciešamības gadījumā dažu stundu laikā veikt izmaiņas – tas ir tikai minimums, ko jau tagad iespējams izmantot, izvietojot reklāmu internetā.
9. Reklāmas uzdevums internetā, tāpat kā jebkurā citā vietā, ir radīt cilvēkos vēlmi pēc tajā redzamās preces vai pakalpojuma. Tātad reklāma cenšas ietekmēt cilvēku rīcību un likt viņiem darīt kaut ko noteiktu. Izveidot veiksmīgu un iedarbīgu reklāmu ir pietiekoši grūts uzdevums, kas prasa arī zināšanas psiholoģijas nozarē.
10. Efektīvas reklāmas izveidošana prasa atrast kompromisu starp uzmanības pievēršanu un uzbāzīgumu, kā arī starp intereses izraisīšanu un pārspīlēšanu.
11. Interneta reklāma attīstās arī Latvijā. Tomēr, reklāma internetā bieži tiek uzskatīta par sekundāru atbalstu kampaņās, ne primāro. Nav šaubu par to, ka nākotnē Latvijā interneta reklāma saņems ļoti svarīgu lomu reklāmas nozarē.
…
Šodien arvien pieaug Interneta nozīme ikdienas informācijas plūsmā. Gadu no gada ne tikai strauji palielinās kopējais interneta lietotāju skaits, bet arī arvien vairāk cilvēku izvēlas internetu par galveno informācijas avotu. Tādējādi internetu var aplūkot kā efektīvu mārketinga komunikāciju izplatīšanas līdzekli pat nelielos vietējos tirgos. Reklāmas uzdevums internetā, tāpat kā jebkurā citā vietā, ir radīt cilvēkos vēlmi pēc tajā redzamās preces vai pakalpojuma. Tātad varētu teikt, ka reklāma cenšas ietekmēt cilvēku rīcību un likt viņiem darīt kaut ko noteiktu. Tomēr jebkuram no cilvēkiem ir savi uzskati, ko tie ne vienmēr labprāt maina. Tādēļ izveidot veiksmīgu un iedarbīgu reklāmu ir pietiekoši grūts uzdevums, kas prasa arī zināšanas psiholoģijas nozarē. Tieši tāpēc, ir ļoti svarīgi izpētīt interneta reklāmu un tās psiholoģiskus aspektus. Patstāvīga darba temats ir aktuāls gan pasaules, gan Latvijas kontekstā.