Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 23 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 1.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 2.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 3.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 4.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 5.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 6.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 7.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 8.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 9.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 10.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 11.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 12.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 13.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 14.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 15.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 16.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 17.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 18.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 19.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 20.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 21.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 22.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 23.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 24.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 25.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 26.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 27.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 28.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 29.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 30.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 31.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 32.
  • Referāts 'Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes sekmētāji pirmsskolas vecuma bērni', 33.
Darba fragmentsAizvērt

Jau no agras bērnības bērnam jāpalīdz izprast vērtības, jo svarīgi, lai bērns jau no mazām dienām gūtu priekšstatu par vispārcilvēciskām vērtībām. Lai šo izpratni veidotu, ir jāizvēlas piemēroti līdzekļi. Viens no vērtību izpratni ietekmējošiem līdzekļiem ir māksla. Var piekrist tam, ka literatūra ir tas mākslas veids, kas bērniem pieejams un saprotams visātrāk.
Savā darbā saskāros ar šādiem jēdzieniem:
Personība
Saskarsme
Tikumiskās vērtības
Mana darba mērķis:
Izzināt literāro darbu nozīmi tikumisko vērtību izpratnes veidošanas procesā pirmsskolā.
Objekts:
Literārie darbi pedagoģiskajā procesā pirmsskolā.
Priekšmets:
Vērtību veidošanās bērniem vecākajā pirmsskolas vecumā.
Uzdevumi:
1. Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par tikumiskajām vērtībām un to veidošanos pirmsskolas vecumā.
2. Raksturot vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības.
3. Teorētiski izzināt literatūras nozīmi tikumisko vērtību izpratnes veidošanā pirmsskolā.
Pētījuma metodes:
1. Pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze.
2. Metodiskās literatūras atlase.
1. Vērtības pedagogu, psihologu, filozofu atziņās
Vērtību apguves pamatā ir brīva, pārdomāta izvēle no vairākām iespējām, izvēles respektēšana un īstenošana dzīvē. Vērtību veidi ir atkarīgi no kritērijiem, pēc kādiem mēs tās iedalām.
Jebkurā dzīves posmā ir jāsastopas ar vērtības jēdzienu.
No ētikas viedokļa vērtība ir ideālais mērķis un labums; tas izsaka jēgpilnas vajadzības, zināmu pilnību, ideālu, jābūtību, pēc kā tiekties. Vērtība ir jēgpilnais, saprātīgais, tas, kā vēl nav, bet kam vajadzētu būt un pēc kā vērts tiekties (S. Lasmane, A. Milts, A. Rubenis, 1995.).
. Mācības par vērtībām pamatlicējs M. Šīlers (1874-1928) savā izstrādātajā aksioloģijas jeb vērtību teorijā norāda, ka emocionālās dzīves akti nosaka vērtību un izziņas saturu. M. Šīlera atziņas apliecina, ka centrālais jautājums mazā bērna ētiskajā audzināšanā ir viņa jūtu sfēras attīstība un vērtīborientētas emocionālās pieredzes bagātināšana. (Bērns atceras spilgtus emocionālos pārdzīvojumus, un tie var motivēt viņa rīcību citā situācijā).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants