-
Tālākizglītība Lielbritānijā
„Post-16” apmācība
Šī sistēma nebija pilnīgi apmierinoša izglītības sektorā strādājošajiem. 2003. gada novembrī tapa ziņojums, kurā minētas vājās vietas skolotāju apmācības sistēmā. 2005. gada janvārī DfES publicēja “Sagatavojot mūsu skolotājus nākotnei”( Equipping our Teachers for the Future), un tas kļuva par galveno virzītāju uz vienotu standartu izveidi skolotājiem šajā sektorā. 2007. gada septembrī tika pieņemts spēkā reformu kopums.
Jaunie profesionālie standarti skolotājiem izglītības sektorā.
“Sagatavojot mūsu skolotājus nākotnei” piedāvā paralēlo apmācības kvalifikāciju saukt par „Kvalificēts skolotājs mācīšanai un prasmju apguvei”(Qualified Teacher of Learning and Skills, QTLS). Tās pamatā ir prasmju kopums, kas veido kvalifikācijas „pases” (Passport) pamatu, kas kļūs par noteikto kvalifikācijas minimumu mācībspēkam, un tas tiks saukts - „Pamata Apbalvojums Izglītībā un Mācīšanā”(Initial Award Learning and Skills, IALS).
Jauna kvalifikācijas sektora organizācija Mūžizglītība Lielbritānijā (Lifelong Learning UK, LLUK) sāka darboties 2005. gada jūnijā, lai celtu apmācības standartus. Šīs arī būs galvenās ieinteresētās puses, līdz ar DfES, izglītības padomi, kura apmaksā „post 16” apmācību.
LLUK ir galvenais posms, veicot reformu „post 16” skolotāju apmācībā, un tas arī palīdz valdībai saprast tās prasmju stratēģiju un tās darbības rezultātus izglītības jomā, kas ir veiktas, lai palielinātu iespējas izglītoties un mācīties visu vecumu cilvēkiem. LLUK aptvers visu personālu tālākizglītības un augstākās izglītības iestādēs, darbaudzināšanā, sabiedrības izglītošanā un attīstīšanā, kā arī bibliotēkas, arhīvus un informācijas centrus. Ir plānots, ka no 2007. gada septembra viss jaunais mācībspēks šajā sektorā iegūs QTLS piecu gadu laikā no reģistrācijas brīža.…
Mūžizglītība ir svarīga sastāvdaļa skolotāju un instruktoru tālākizglītībā. Mūsu skolotājiem un instruktoriem jābūt veiksmīgiem mūžizglītības izmantotājiem un viņiem vajag šīs spējas nodot saviem skolēniem, ja mūžizglītība būs realitāte mūsu sabiedrībā. Profesionālās sagatavošanas sistēmas, kas piedāvā mūžizglītību saviem skolotājiem un instruktoriem, pieņem šo izaicinājumu. Dažas valstis kā Lielbritānija piedāvā noderīgus līdzekļus un uzbūvi, un dažas valstis, kuras nākotnē ies tajā pašā virzienā, varētu no Lielbritānijas mācīties. Veicinošs aspekts, ko pierādījis mūsu pētījums, ir ka Eiropas Savienības dalībvalstis izmanto izdevību mācīties viena no otras veiksmīgās prakses un līdzīgi ievieš savas sistēmas.