Vērtējums:
Publicēts: 28.04.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 1.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 2.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 3.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 4.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 5.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 6.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 7.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 8.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 9.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 10.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 11.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 12.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 13.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 14.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 15.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 16.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 17.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 18.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 19.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 20.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  KAS IR MĀCĪŠANĀS TRAUCĒJUMI?    4
2.  KAS IZRAISA MĀCĪŠANĀS TRAUCĒJUMUS?    7
2.1.  Smadzeņu bojājumi    7
2.2.  Smadzeņu attīstības defekti    8
2.3.  Neiroķīmiskā līdzsvara traucējumi    9
2.4.  Iedzimtība    10
2.5.  Apkārtējās vides ietekme    11
3.  MĀCĪŠANĀS TRAUCĒJUMU 4 PAMATA TIPI    13
3.1.  Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroms    13
3.2.  Vizuālās uztveres traucējumi    14
3.3.  Valodas signālu apstrādes traucējumi    15
3.4.  Sīko kustību traucējumi    17
  Secinājumi    19
  Izmantotā literatūra    20
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Svarīgi atcerēties, ka visi mācīšanās traucējumu veidi var izpausties ļoti dažādās pakāpēs. Daži traucējumi iespaido sekmes it visos priekšmetos, taču dažreiz trūkumi ir tik niecīgi un specifiski, ka to ietekme parādās pavisam šaurā diapazonā. Mācīšanās traucējumi daļēji sakrīt un var izpausties neskaitāmās kombinācijās: ja skolēnam ir valodas signālu apstrādes traucējumi (izpratnes grūtības) kopā ar UDHS, viņš gandrīz neatgādinās skolēnu, kuram ir valodas signālu apstrādes traucējumi (grūtības atsaukt vārdus atmiņā) kopā ar sīko kustību defektu.
Par mācīšanās traucējumu atšķirīgo veidu ilgtermiņa sekām ir iespējams izteikt dažus vispārējus secinājumus. Pirmkārt, visi mācīšanās traucējumi ir paliekoši; lai gan laika gaitā iespējams ievērojams uzlabojums, no tiem nav iespējams pilnīgi atbrīvoties vai tos “izārstēt”. Tiem ir nepatīkama īpašība – skolēnam pārejot no klases uz klasi, tie var izpausties dažādās formās. Skolēniem ar mācīšanās traucējumiem tāds vai citāds atbalsts nepieciešams visu skolas gadu laikā, lai gan šīs palīdzības apjoms un veids var mainīties. Smagi valodas un uzmanības traucējumi pieauguša cilvēka dzīvi mēdz iespaidot daudz nopietnāk nekā pārējie traucējumu veidi. Cilvēkiem, kuriem ir vizuālās uztveres vai sīko kustību traucējumi, dzīvē kaut kas vienmēr atgādinās par šo trūkumu (viņiem, piemēram, bieži vien mantas kritīs ārā no rokām, viņi liks savas lietas nevietā…), taču tādēļ viņi nenonāks sociālā izolācijā, un tas viņiem netraucēs produktīvi veikt darbu. Turpretī izpratnes, runāšanas un koncentrēšanās grūtības var kļūt par pastāvīgu šķērsli sociālajai izaugsmei un panākumiem darbā pat tad, ja dzīve ir iekārtota tā, ka lasīšanai un rakstīšanai tajā nav būtiskas nozīmes.
Taču pat tiem bērniem, kuriem ir smagi mācīšanās traucējumi, iespējama produktīva un piepildīta dzīve, ja viņi, neraugoties uz saviem trūkumiem, jūtas mīlēti un pieņemti un ja viņus iedrošina pēc iespējas pilnīgāk izmantot savas pozitīvās īpašības un veltīt laiku tām nodarbībām, kuras viņiem sagādā prieku. Vecākiem, iespējams, tādēļ vajadzēs pielāgot savas cerības bērna iespējām. Ir svarīgi izprast un uzklausīt bērnu, darboties kopā, lai bērns jūt atbalstu, drošības sajūtu. Atbalsts un pozitīvas emocijas bērnu iedrošina.

Autora komentārsAtvērt
Atlants