Vērtējums:
Publicēts: 18.04.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Sirreālisms', 1.
  • Prezentācija 'Sirreālisms', 2.
  • Prezentācija 'Sirreālisms', 3.
  • Prezentācija 'Sirreālisms', 4.
  • Prezentācija 'Sirreālisms', 5.
  • Prezentācija 'Sirreālisms', 6.
  • Prezentācija 'Sirreālisms', 7.
  • Prezentācija 'Sirreālisms', 8.
  • Prezentācija 'Sirreālisms', 9.
  • Prezentācija 'Sirreālisms', 10.
Darba fragmentsAizvērt

4.slaids
S.Dalī izstrādāja koncepciju, kuru nodēvēja par kristisko paranoju, lai noteiktu mākslinieka radošuma stāvokli paša izraisītās psihozes rezultātā. Tā mākslinieki apazīmēja radošo metodi, kad darba iecere tiek atvasināta no kādas idejas vai jau pastāvošas lietas.
Tā pamatā bija ideju brīvo asociāciju izmantošana, kā arī halucināciju un maldīgu ideju izkopšana.
Dalī tas bieži nozīmēja pazīstamu lietu ievietošanu sapnim līdzīgā vidē.

5.slaids
Renē Magrits
Salvadors Dali
Makss Ernsts

6.slaids
Spāņu sirreālisma gleznotājs;
Viņa gleznošanas prasme bieži tiek salīdzināta ar renesanses laika labākajiem māksliniekiem;
Par Dalī slavenāko darbu tiek uzskatīta 1931. gadā tapusī glezna "Mīkstie pulksteņi". Bez glezniecības Dalī nodarbojās arī ar filmu veidošanu, fotografēšanu un tēlniecību.
Savās gleznās attēlo masīvas, pietūkušas galvas; pulksteņus un akmeņus, kas plūst kā mīkla; neprātā pārvērstas sejas, kur mutes vietā virmo melnas skudras u.t.t.

Autora komentārsAtvērt
Atlants