Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.02.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Empīriskās metodes. Vispārējā pedagoģija', 1.
  • Referāts 'Empīriskās metodes. Vispārējā pedagoģija', 2.
  • Referāts 'Empīriskās metodes. Vispārējā pedagoģija', 3.
  • Referāts 'Empīriskās metodes. Vispārējā pedagoģija', 4.
  • Referāts 'Empīriskās metodes. Vispārējā pedagoģija', 5.
  • Referāts 'Empīriskās metodes. Vispārējā pedagoģija', 6.
  • Referāts 'Empīriskās metodes. Vispārējā pedagoģija', 7.
  • Referāts 'Empīriskās metodes. Vispārējā pedagoģija', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Anketēšana ir grupveida pētniecības metode, kuru var lietot gan anonīmi, gan pieprasot anketējamās personas vārdu un uzvārdu. Anketās norādāms to nosaukums un adresāts(Jurgena,2002,47).
Sastādot anketu, ir jāievēro vairāki noteikumi.
*Jautājumu klāstā jāiekļauj vairāki netieši jautājumi, kas apslēptā veidā ietver nepieciešamību atbildēt uz eksperimentatoru interesējošo problēmu.
*Jautājumiem jābūt mērķtiecīgiem, skaidriem, saprotamiem, jāizvairās no vārdiem ar dažādām nozīmēm.
*Sākumā ieteicams dot vienkāršākus, neitālākus jautājums, lai jau pašā sākumā neizraisītu negatīvu reakciju.
*Var uzdot vispārīgus jautājumus, bet ne tādus, kuri attiecas uz konkrētu darbību, konkrētu parādību.
*Jāizvairās no gariem jautājumiem.
Anketēšanas metodi ieteicams pielietot, pētot skolēna profesionālo virzību, izziņas, intereses.
Intervija
Intervija ir savdabīgs pārrunu veids. Speciāli organizētu pārrunu sauc par interviju. Izšķir trīs interviju veidus:
*Standartizēto- intervijā visi jautājumi ir iepriekš izstrādāti, formulēti un sakārtoti zināmā secībā.
*Nestandartizēto – situācijas apzināšanās, inetrvētājs sagatavojis jautājumus, drīkst novirzīties no jautājumiem (Jurgena,2002,48).

Atlants