Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.05.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Renesanses arhitektūras specifika un iezīmes. Monumentāli dekoratīvās glezniecīb', 1.
  • Prezentācija 'Renesanses arhitektūras specifika un iezīmes. Monumentāli dekoratīvās glezniecīb', 2.
  • Prezentācija 'Renesanses arhitektūras specifika un iezīmes. Monumentāli dekoratīvās glezniecīb', 3.
  • Prezentācija 'Renesanses arhitektūras specifika un iezīmes. Monumentāli dekoratīvās glezniecīb', 4.
  • Prezentācija 'Renesanses arhitektūras specifika un iezīmes. Monumentāli dekoratīvās glezniecīb', 5.
  • Prezentācija 'Renesanses arhitektūras specifika un iezīmes. Monumentāli dekoratīvās glezniecīb', 6.
  • Prezentācija 'Renesanses arhitektūras specifika un iezīmes. Monumentāli dekoratīvās glezniecīb', 7.
  • Prezentācija 'Renesanses arhitektūras specifika un iezīmes. Monumentāli dekoratīvās glezniecīb', 8.
  • Prezentācija 'Renesanses arhitektūras specifika un iezīmes. Monumentāli dekoratīvās glezniecīb', 9.
  • Prezentācija 'Renesanses arhitektūras specifika un iezīmes. Monumentāli dekoratīvās glezniecīb', 10.
  • Prezentācija 'Renesanses arhitektūras specifika un iezīmes. Monumentāli dekoratīvās glezniecīb', 11.
  • Prezentācija 'Renesanses arhitektūras specifika un iezīmes. Monumentāli dekoratīvās glezniecīb', 12.
  • Prezentācija 'Renesanses arhitektūras specifika un iezīmes. Monumentāli dekoratīvās glezniecīb', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Renesanses piļu piemēri kā Francijas renesanses iezīmju un specifikas skaidrojumi    3
  Šamboras pils    4
  Šenonso pils    5
  Fontenblo pils    6
  Anē pils    6
  Luvras pils    7
  Monumentāli dekoratīvā glezniecība Francijā un Fontenblo skola    7
  Žans Fukē    8
  Žans Kluē Jaunākais    9
  Fransuā Kluē    10
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    11
Darba fragmentsAizvērt

Žans Fukē
Žans Fukē (1420 – 1481) dzimis un darbojies Tūrā. Viņa mākslā manāms vienkāršs reālisms ar precizitāti un objektīvu vērojumu. Kā arī izteiksmīgi plastiskas formas un izteiktas līniju skaidrības. Ž. Fukē kā izcils portretists ļoti skaidri iezīmēja modeļa raksturīgās iezīmes. Tādējādi radot modeļa individualitāti redzamu. Portretos ir arī plaši vilcieni sejās un figūrās, uzsverot galveno un atmetot maznozīmīgo. Ž. Fukē izpelnījies ievērību ar savu darbu “Melēnas diptihs” (10. ilustr.),. Tā kreisajā pusē, kas saucas “Etjēns Ševaljē un Sv. Stefans” attēlots ievērojams valsts darbinieks un viņa aizbildnis Sv. Stefans, kuru silueti skaidri izceļas uz baltā marmora zāles arhitektūras fona. Tikpat skaidri iezīmētas sejas un ķermeņu kontūras diptiha labajā pusē, kur attēlota “Madonna ar Jēzus bērnu”. Figūru plastiskajam veidojumam piešķirts gandrīz vai taustāms efekts. Tīrās, gaišās, caurspīdīgās krāsas uzklātas plānā, vienmērīgā slānī, atgādinot krāsotu skulptūru.

Autora komentārsAtvērt
Atlants