Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Kas ir mārketings? Kā ir izskaidrojama tā pamatbūtība? Jāteic, ka parasti šo terminu identificē tikai ar pārdošanu, tirdzniecību, reklāmu, lai gan patiesībā mārketings ir saistīts ar cilvēcisko un sociālo vajadzību noteikšanu un apmierināšanu. Viena no īsākajām mārketinga definīcijām ir: „Peļņu nesoša vajadzību apmierināšana”. Taču vēl var izdalīt mārketinga sociālo un vadības definīciju. Saskaņā ar sociālo definīciju: mārketings ir sociāls process, kura laikā indivīdi un grupas iegūst to, kas tiem ir nepieciešams un ko tie vēlas, brīvi radot, piedāvājot un apmainoties ar produktiem, un pakalpojumiem ar citiem indivīdiem un to grupām. Mārketinga vadības definīcija ietver bieži izmantoto teicienu „produktu pārdošanas māksla”. Savukārt, Amerikas Mārketinga asociācija piedāvā šādu vadības definīciju- mārketings ir ideju, preču un pakalpojumu koncepcijas plānošanas un īstenošanas, cenu noteikšanas, reklamēšanas un izplatīšanas process, kura mērķis ir veicināt darījumus, kas apmierina individuālos un organizācijas mērķus.1
Par termina mārketinga attīstību, jāteic, ka termins mārketings ekonomiskajā literatūrā parādījās 19. un 20. gadsimta mijā. Par pirmo uzņēmēju, kurš bija orientēts uz klientu, uzskata K. Makkormiku, kurš ne tikai mehanizēti novāca ražu, bet arī izmantoja mūsdienīgu mārketingu, piesaistot pircējus ar to, ka piešķīra viņiem pēc pirkuma pakalpojumus, kredītus, nosakot efektīvus savas produkcijas sadales kanālus. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants