Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.12.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Organizācija un vadīšanas teorija. Organizācijas jēdziens', 1.
  • Konspekts 'Organizācija un vadīšanas teorija. Organizācijas jēdziens', 2.
  • Konspekts 'Organizācija un vadīšanas teorija. Organizācijas jēdziens', 3.
  • Konspekts 'Organizācija un vadīšanas teorija. Organizācijas jēdziens', 4.
  • Konspekts 'Organizācija un vadīšanas teorija. Organizācijas jēdziens', 5.
  • Konspekts 'Organizācija un vadīšanas teorija. Organizācijas jēdziens', 6.
Darba fragmentsAizvērt

V. Rīgers pārstāvēja teorētisko uzņēmuma ekonomikas un organizēšanas mācību, kurai bija šauri noteikts izziņas mērķis- izskaidrot uzņēmumā norišu realitāti. Savukārt E. Šmalenbahs par uzņēmuma ekonomikas un organizācijas mācību runāja kā par teorētisko mācību, bet, tā kā viņa mācībā rodamas arī normatīvas iestrādes, tad viņa mācība tiek dēvēta par normatīvo uzņēmuma ekonomikas un organizācijas mācību. Šīs mācības izziņas mērķis tiek gūts no praktiskās pieredzes, priekšnoteikums tam ir uzņēmumā norišu analīze. Vēl plašāks ir normatīvais vai norobežošanai atstatoši normatīvas uzņēmuma ekonomikas un organizēšanas mācības izziņas mērķis, kuras pazīstamākais pārstāvis ir H. Niklišs. Mācības pamatā ir normu izstrāde(balstoties uz ētiskiem un reliģioziem pamatiem) atbilstoši izturēšanās priekšrakstiem praktiskajai darbībai uzņēmumos.
Pašlaik par vadošo mācību uzskatāma E. Hainena veidotā lēmumorientētā uzņēmuma ekonomikas un organizēšanas mācība, kas tiecas izskaidrot gan esošo stāvokli, gan norises uzņēmumā, gan arī rast veidus to veidošanai. Šai zinātnei ir divkāršs uzdevums:
• Jāizskaidro uzņēmuma un tā vidi noteicošie faktori attiecības starp šiem faktoriem, kā arī ražošanas process.
• Jāizstrādā pilnīgi visu tipisko lēmumu pieņemšanas situāciju sistēma, kas ļautu pieņemt optimālu lēmumu ikvienā lēmuma pieņemšanas situācijā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants