Vērtējums:
Publicēts: 24.11.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Klasicisma un romantisma salīdzinājums', 1.
  • Konspekts 'Klasicisma un romantisma salīdzinājums', 2.
  • Konspekts 'Klasicisma un romantisma salīdzinājums', 3.
Darba fragmentsAizvērt

KLASICISMS
Attieksme pret dabu
Glezniecība
Sers Džošua Reinoldss glezna “Mio Boulza ar sunīti” –pārdomāta vietas izvēle. Viss ir pārdomāts, harmoniski saistīts.
Tomass Geinsboro “ Lauku ainava” –kokus un pakalnus komponē gleznieciskos skatos, kas atgādina, ka tie bija ainavu mākslas ziedu laiki. Ainaviskas kompozīcijas, kuru mērķis ir radīt noskaņu. Skaists ir tas, kas saprātīgs, sakārtots un harmonisks.
Žans Onorē Fragonārs ”Villa d’Este” parks Tivoli. Viņa ainavisko motīvu zīmējumi atklāj iespaidīgu efektu meistaru. Reālās ainavas fragmentā viņš mācējis saskatīt diženumu un daiļumu. Visu cenšas sasniegt ar savstarpēju racionālu saskaņu.
Simons de Vlīgers (holandietis) “Jūras ainava ar kuģiem brīzē”
Ar vienkāršiem līdzekļiem mācēja attēlot jūras noskaņas. Atklāj debesu skaistumu. Vienkārši atveido kādu redzamās pasaules fragmentu.
Klods Lorēns ”Rīts” no cikla ”Četri diennakts laiki”
Viņš uztver dabu daur personīgo pārdzīvojumu prizmu. Ainavas-skaistuma etalons, cenšas izcelt dabas skaistumu. Plašas tāles rada rīta noskaņu, plaša jūras tāle. Mīksta gleznojuma maniere.


Autora komentārsAtvērt
Atlants