Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Abstrakcionisms', 1.
  • Konspekts 'Abstrakcionisms', 2.
  • Konspekts 'Abstrakcionisms', 3.
Darba fragmentsAizvērt

4.Abstrakcionisms citviet mākslā.
Abstrakcionistu vidū bija ne tikai gleznotāji, bet arī tēlnieki, viņi galvenokārt strādāja metālā, izmantojot gan loksnes, gan stieples, veidojot no tām konstrukcijas. Viens no savdabīgākajiem meistariem bija A.Kolders. Mākslinieka oriģinālais ieguldījums pasaules mākslā ir tā saucamās mobilas , proti, piekarināmas kompozīcijas, kur pie tērauda stieplēm piestiprinātas abstraktas alumīnija figūras, kas vējā kustas. Mobilas, kuru elementi izraisa asociācijas gan ar kukaiņiem, gan ar augu lapām, ir iespaidīgas savā mainīgumā („Konstrukcija”, „Granātu koks”). Viena no stāvošajām mobilām ir „Spirāle”, kur lokana trose rotē ap piramīdas formas statisku bāzi.
Abstrakcionisms skāra ne tikai glezniecību un tēlniecību. Tā iespaidā nonāca arī dekoratīvā māksla,dizains un arhitektūra.
Arī kinomākslinieki veica eksperinmentus šajā virzienā,raudzīdamies iekustināt „bezpriekšmetiskās” kompozīcijas, vizuālo ritmu apvienot ar muzikālo.
Muzikā par abstrakcionisma analogu var uzskatīt dodekafonijas tehnikā5 sarakstītos skaņdarbus.Dodekafonikā skaņdarbā nav klausītājiem pazīstamu „vārdu”,kas būtu sastatīti pēc tradicionālajām melodijas un harmonijas likumībām.

Autora komentārsAtvērt
Atlants