-
Neverbālā komunikācija veiksmīgas sadarbības veidošanā ar klientiem
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | IEVADS | 3 |
2. | Komunikācijas process | 4 |
1.1. | Neverbālā komunikācija | 5 |
3. | Darījuma saziņa ar klientu | 9 |
Sava un organizācijas tēla veidošana | 9 | |
Klienta prasību un mērķu noskaidrošana | 10 | |
4. | SECINĀJUMI | 12 |
5. | IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 13 |
4. SECINĀJUMI
• Psiholoģijā vispārpieņemta ir komunikācijas izpratne kā informācijas nodošana un saņemšana, izmantojot neverbālus simbolus. Neverbālā komunikācija ir pakļauta cilvēka psihes neapzinātajam līmenim, un tāpēc tā ir patiesāka, atklātāka. Lai saprastu klientu un paši būtu pareizi saprasti, jāseko neverbālās komunikācijas izpausmēm un tās saistībai ar vārdiski pateikto.
• Komunikācijas kvalitāte atbilst darījumu kvalitātei. Jāizrāda ieinteresētība pret klientu un viņa vēlmēm, vajadzībām, ievērojot arī savas vajadzības, vēlmi sasniegt rezultātu, noslēgt darījumu.
• Komunikācijas procesa bāzes elementi ir informācijas nosūtītājs, pati informācija un tās saņēmējs. Tas ietver savstarpēji saistītus posmus, kas ir, informācijas atlase, informācijas kodēšana, tās pārsūtīšanas līdzekļu un kanālu izvēle, kā arī tā uztveršana un dekodēšana.
• Pie neverbālās saskarsmes līdzekļiem pieder vairākas savstarpēji saistītas informatīvas sistēmas: ķermeņa valoda, runas ekspresija, vizuālais kontakts, saskarsmes laika un telpas strukturēšana, kā arī emocionālais kontakts.
• Žesti palīdz akcentēt verbālo informāciju un ir ļoti uzskatāmi, tādēļ parasti partneris tos uztver labvēlīgi, bet to pārpilnība var radīt partnera negatīvu reakciju.
…
Šajā darbā tiek apskatīta neverbālā komunikācija, kas sekmē veiksmīgu sadarbības veidošanu ar klientu. Drab ietvaros tiek izvirzīts mērķis: teorētiski izpētīt neverbālo komunikāciju veiksmīgas sadarbības veidošanai ar klientu Kā arī noformulēti pētījuma uzdevumi: 1. Veikt teorētiskās literatūras par neverbālo komunikāciju analīzi. 2. Izvirzīt pētījuma hipotēzi. 3. Izdarīt secinājumus.