Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.01.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Dižrenesanses arhitektūras specifika, tās izpausmes Donato Bramantes daiļradē', 1.
  • Konspekts 'Dižrenesanses arhitektūras specifika, tās izpausmes Donato Bramantes daiļradē', 2.
  • Konspekts 'Dižrenesanses arhitektūras specifika, tās izpausmes Donato Bramantes daiļradē', 3.
  • Konspekts 'Dižrenesanses arhitektūras specifika, tās izpausmes Donato Bramantes daiļradē', 4.
  • Konspekts 'Dižrenesanses arhitektūras specifika, tās izpausmes Donato Bramantes daiļradē', 5.
  • Konspekts 'Dižrenesanses arhitektūras specifika, tās izpausmes Donato Bramantes daiļradē', 6.
  • Konspekts 'Dižrenesanses arhitektūras specifika, tās izpausmes Donato Bramantes daiļradē', 7.
  • Konspekts 'Dižrenesanses arhitektūras specifika, tās izpausmes Donato Bramantes daiļradē', 8.
  • Konspekts 'Dižrenesanses arhitektūras specifika, tās izpausmes Donato Bramantes daiļradē', 9.
  • Konspekts 'Dižrenesanses arhitektūras specifika, tās izpausmes Donato Bramantes daiļradē', 10.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Dižrenesanse un vēlā renesanse Itālijā    3
  Dižrenesanses arhitektūra    4
  Donato Bramante    4
  Donato Bramantes daiļrade    5
  Santa Maria presso San Satiro    5
  Tempietto jeb templītis    5
  Sv.Pētera katedrāle    5
  Vatikāna ansamblis    6
  Secinājumi    7
  Izmantotās literatūras avotu saraksts    8
Darba fragmentsAizvērt

Uzņēmības gars, kas ļāva Bramantem izstrādāt savu Sv.Pētera katedrāles plānu, ir raksturīgs visai dižrenesansei, kas pasaules mākslai deva tik daudz ģeniālu mākslinieku. Nebija nekā, kas šiem cilvēkiem liktos neiespējams, un varbūt tieši tāpēc viņiem izdevās paveikt šķietami neiespējamo. Tā atkal bija Florence, kas deva pasaulei vairākus ievērojamus dižrenesanses māksliniekus... 2

Secinājumi
1. 15. gs. beigās - 16. gs. sākumā Itālijas mākslā aizsākās jauns, neredzēta pacēluma pilns laiks, par spīti tam, ka šajā periodā visā Itālijā bija vērojama ekonomiskā krīze un politiskā novājināšanās.
2. Itālija savas sadrumstalotības dēļ bija kļuvusi par tās centralizēto kaimiņvalstu strīdu objektu un kaujas laukumu. Tas atstāja zināmus nospiedumus arī kultūras un mākslas procesos.
3. Tajā laikā notiekošo pārmaiņu rezultāts spilgti izpaudās renesances arhitektūrā. Grieķu un romiešu arhitektūras pamatprincipi tika pētīti, studēti un ieviesti no jauna. Dorisko, jonisko un korintisko orderu senie harmoniskie principi atkal ieguva īpašu nozīmi. Tos vajadzēja piemērot, ceļot pilis un baznīcas. Pilnībā jaunā arhitektoniskā domāšanā atspoguļojās tieši Donarto Bramantes darbībā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants