Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.03.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Pašvaldību deputāts un tā darbība', 1.
  • Referāts 'Pašvaldību deputāts un tā darbība', 2.
  • Referāts 'Pašvaldību deputāts un tā darbība', 3.
  • Referāts 'Pašvaldību deputāts un tā darbība', 4.
  • Referāts 'Pašvaldību deputāts un tā darbība', 5.
  • Referāts 'Pašvaldību deputāts un tā darbība', 6.
  • Referāts 'Pašvaldību deputāts un tā darbība', 7.
  • Referāts 'Pašvaldību deputāts un tā darbība', 8.
  • Referāts 'Pašvaldību deputāts un tā darbība', 9.
  • Referāts 'Pašvaldību deputāts un tā darbība', 10.
  • Referāts 'Pašvaldību deputāts un tā darbība', 11.
  • Referāts 'Pašvaldību deputāts un tā darbība', 12.
  • Referāts 'Pašvaldību deputāts un tā darbība', 13.
  • Referāts 'Pašvaldību deputāts un tā darbība', 14.
  • Referāts 'Pašvaldību deputāts un tā darbība', 15.
  • Referāts 'Pašvaldību deputāts un tā darbība', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Deputāts    4
2.  Pašvaldību deputāts    5
2.1.  Pašvaldību deputāta tiesības    7
2.2.  Pašvaldību deputāta pienākumi    10
2.3.  Pašvaldības deputāta ētika    12
  Nobeigums    13
  Izmantotā literatūra    15
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
1.No minētā teksta es secinu, ka pašvaldības deputātam ir daudz vairāk tiesību nekā pienākumu, taču tiesībās ietilpst arī pienākumi, tomēr tiesības neuzliek par pienākumu kaut ko pildīt obligāti.
2. Ir ļoti svarīgi kādu deputātu ievēl tauta, konkrētās pašvaldības iedzīvotājiem ievēlot konkrēto deputātu ir jāpaļaujas uz viedokli, kurš var būt arī mānīgs, jo ir diezgan grūti paredzēt kā deputāts pildīs amata pienākumus.
3. Apskatot konkrēto literatūru es secinu, ka deputāta atalgojums ir atšķirīgs katrā pilsētā, jo ir atšķirīgs pildāmo pienākumu apjoms un veids, kā arī daudzums.
4. Deputātu pilnvaras var beigties pirms termiņa, ja deputāts neievēro savus pienākumus, piemēram neierodas atkārtoti uz sēdi par to nepaziņojot, taču Latvijā deputātus atlaiž reti, kā arī soda ļoti reti.
5. Pētot un analizējot literatūru es secinu, ka deputāts ir – pārstāvnieciskajā valsts varas institūtā (piemēram, Saeimā) ievēlēta persona, ko parasti tauta vai pašvaldības iedzīvotāji ievēl brīvprātīgi, jo Latvija ir demokrātiska valsts.
6. Es secinu, ka galvenais pašvaldības deputāta pienākums un galvenā darbība ir konkrētās pašvaldības pilnveidošana un attīstības veicināšana, kā arī pienākumu pildīšana, kuri saistīti ar pašvaldības uzlabošanu.
7. Pašvaldību deputātiem ir nesamērīgi augsts atalgojums, lai gan ir pieņemts likums, kas it kā ierobežo deputātus un pielīdzina tos visiem pārējiem, kuri maksā nodokļu, tomēr likums satur robus un tieši tādēļ, deputāti likumu nepārkāpjot tāpat saņem lielu atalgojumu.
8. Ir skaidrs, ka ir jāsamazina deputātu skaits pašvaldībās, jo deputātiem ir pārāk maz pienākumu un pārāk daudz brīvā laika, līdz ar to varētu palielināt pienākumu skaitu, liela daļa deputātu pieņem lēmumus, kuri ir pilnīgi aplami tikai tādēļ, ka nav īsti ko darīt, bet kaut kas taču ir jāpaveic, lai atcerētos.
9. Es secinu, ka lai veicinātu deputātu darba efektivitāti ir jāveicina arī domes priekšsēdētāja nomaiņa.
10. Apskatot konkrēto literatūru es secinu, ka tiklīdz Latvijas valsts nemainīs sistēmu un neņems kādu citu valsti par piemēru, tad arī turpināsies šī visatļautība arī deputātu starpā, jo viņi netiek ierobežoti.

Autora komentārsAtvērt
Atlants