Vērtējums:
Publicēts: 11.02.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Stila īpatnības publicistikā', 1.
  • Eseja 'Stila īpatnības publicistikā', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Teksta analīzei esmu izvēlējusies rakstu no žurnāla ‘Republika’ redakcijas slejas. Šī raksta autore ir Laura Krastiņa.. Redaktore izsaka savas domas par saeimas priekšvēlēšanu kampaņu., nosaucot to par politisko tirgu. Tirgus – tā arī ir šī žurnāla numura tēma. Redakcijas sleja ir kā ievads žurnāla numuram, jo gandrīz visi raksti ir kaut kādā veidā saistīti ar tirgu, gan tiešā, gan pārnestā nozīmē.
Autores stils ir diezgan sarkastisks. Par to liecina samērā asie izteicieni, kuri tiek bieži lietoti. Tāpat arī var nojaust raksta autores neiecietīgo attieksmi pret politiķiem, partijām un visu priekšvēlēšanu kampaņu kopumā, piemēram:
‘’...Lai gan žurnālistam ir jācenšas būt objektīvam, mūsu politiskie redaktori sev atvēlētajās lapās spēja tikai sevi slavināt, bez jebkādas paškritikas devas.’’;
‘’...Sāksies amatu dalīšana, vairāksolīšana jeb politiskās ietekmes pirkšana un pārdošana – gluži tāpat tirgus tantiņas cīnās par labāko tirgus vietu.’’
Žurnāls ‘Republika’ pamatā ir adresēts cilvēkiem, kuri interesējas par politiskajiem un ekonomiskajiem notikumiem, dažādām aktualitātēm , kas notiek mūsu valstī. Katram numuram ir sava noteikta pamattēma. Šis numurs ir par politiku, vēlēšanām un visu, kas ar to ir saistīts. Kā jau teicu, autore ir salīdzinājusi šīs kampaņas ar tirgu, un to savā slejā arī ir paskaidrojusi :
‘’Arī ‘Republikas’ numura tēmu – tirgus – šoreiz izvēlējāmies apzināti, jo tieši ar politisko tirgu mums nākamajās nedēļās būs jāsaskaras vai ik uz soļa.’’

Autora komentārsAtvērt
Atlants