Vērtējums:
Publicēts: 27.04.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Sabiedrisko attiecību publikas segmentācijas principi ', 1.
  • Referāts 'Sabiedrisko attiecību publikas segmentācijas principi ', 2.
  • Referāts 'Sabiedrisko attiecību publikas segmentācijas principi ', 3.
  • Referāts 'Sabiedrisko attiecību publikas segmentācijas principi ', 4.
  • Referāts 'Sabiedrisko attiecību publikas segmentācijas principi ', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Kas ir publika?
Publikas jēdziens sakņojas latiņu valodā – publicus av populus. . Jēdziena publika nozīme variē, ja apskatam to no politiskā, filozofiskā vai socioloģiskā viedokļa. Starptautiskajā pētnieciskajā literatūrā ir sastopamas dažādas publikas definīcijas. Grunig publiku definē kā grupu, kas ir gatava uzklausīt kādu strīdīgu jautājumu vai problēmu, apzinās problēmas eksistenci, tai ir dažādi viedokli par to, kā šī problēma būtu atrisināma, grupa iesaistās sarunās un apspriešanā par piedāvāto tēmu.
Publika atšķiras no pūļa, jo pūlis reaģē uz informāciju emocionāli, bet publika – racionāli. Publika mēdz paust kritisku nostāju, turpretī pūlis mēdz reaģēt iracionāli un impulsīvi. 1
Parasti sabiedrisko attiecību darbinieki strādā ar savu auditoriju, tā ir viendabīga, tas atvieglo darbu. Taču faktiski auditorija ir kaut kas pretējs – pilnīgi atšķirīgas, sajauktas grupas ar dažādām kultūrām, ētiskām normām, reliģijām, ekonomiskiem uzskatiem.
Sabiedrisko attiecību profesionāliem ir ļoti būtiskas zināšanas par publikas segmentāciju. Veiksmīga kampaņa ir vērsta uz tiem masu auditorijas segmentiem, kas ir vēlamāki noteiktu mērķu sasniegšanai, un izmantos tos medijus, kas efektīvāki šīs publikas sasniegšanai.
Dažādība ir svarīga masu auditorijas pazīme. Atšķirības ir: ģeogrāfiskās, vēsturiskās, ekonomiskās, ētikās kultūras arī veido masu auditorijas segmentus.2
Publikas segmentācija un mērķauditoriju izvēle ir nepieciešama vairāku iemeslu dēļ:…

Autora komentārsAtvērt
Atlants