Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Pircēju rīcības analīze, faktori patēriņa tirgū. Lēmuma pieņemšanas process', 1.
  • Konspekts 'Pircēju rīcības analīze, faktori patēriņa tirgū. Lēmuma pieņemšanas process', 2.
  • Konspekts 'Pircēju rīcības analīze, faktori patēriņa tirgū. Lēmuma pieņemšanas process', 3.
  • Konspekts 'Pircēju rīcības analīze, faktori patēriņa tirgū. Lēmuma pieņemšanas process', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Mārketinga mērķis ir apmierināt klientu vajadzības un vēlmes, attiecīgi rodas nepieciešamība šīs patērētāju vēlmes un vajadzības izzināt. Tādēļ tiek pētīta patērētāju uzvedība. Kaut arī saprast cilvēku rīcību nekad nav vienkārši, tomēr klientu pētīšana sniedz ieskatu pircēju nākotnes vēlmēs un tādējādi palīdz uzņēmumam jaunu preču un pakalpojumu veidošanā un izstrādē.
Process, kura laikā patērētāji iegādājas preces, ir ļoti komplicēts, jo pastāv liels daudzums iekšēju un ārēju faktoru, kuri ietekmē pirkšanas lēmumu. Ir pieci posmi, caur kuriem iziet pircējs, lai nonāktu pie pirkšanas lēmuma pieņemšanas:
Problēmas izzināšana;
Informācijas meklēšana;
Informācijas vērtējums;
Pirkšanas lēmuma pieņemšana;
Novērtējums pēc pirkšanas izdarīšanas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants