Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.11.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 18 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 1.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 2.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 3.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 4.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 5.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 6.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 7.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 8.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 9.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 10.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 11.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 12.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 13.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 14.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 15.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 16.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 17.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 18.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 19.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 20.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 21.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 22.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 23.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 24.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 25.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 26.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 27.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 28.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 29.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 30.
  • Referāts '18-25 gadīgu jauniešu komunikācijas prasmes', 31.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Komunikācijas būtība un teorētiskie pamati    4
1.1.  Saziņas būtība un tās ietekmējošie faktori    4
1.2.  Runas sistēmas pamatkomponenti    5
1.3.  Komunikācijas barjeras    6
2.  Saskarsmes komunikatīvie procesi    8
2.1.  Saskarsme un savstarpējā saprašanās    8
2.2.  Verbālā saskarsme    9
2.3.  Neverbālā saskarsme    10
3.  Jauniešu vecumposma psiholoģiskais raksturojums    12
3.1.  Jauniešu saskarsmes struktūra    12
3.2.  „Es” attīstība jauniešiem    13
4.  Pētījums par jauniešu komunikācijas prasmēm    14
4.1.  Pētījuma metodes un norises apraksts    14
4.2.  Pētījumā iegūto datu analīze un interpretācija    14
5.  Runas prasmju uzlabošana    27
  Secinājumi    28
  Izmantotie informācijas avoti    29
  Pielikums    30
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Zinātniski pētnieciskā darba mērķis bija balstoties uz teorētiskās un praktiskās izpētes rezultātiem par jauniešu komunikācijas prasmēm, noskaidrot un apkopot galvenos faktorus, kas ietekmē cilvēka komunikatīvo prasmju tendences, analizējot teorētisko literatūru.
Lai realizētu pētījuma mērķi tika izvirzīti pētījuma uzdevumi:
1. Teorētiski iepazīties ar saziņas būtību un galvenajiem saskarsmes procesiem.
2. Iepazīties ar vairāku psihologu jauniešu vecumposma raksturojumiem un analizēt to minētās tendences.
3. Apkopot un analizēt testa rezultātus.
4. Izstrādāt informējošu materiālu par runas prasmju pilnveidošanu un to iespējām.
Izvirzītie uzdevumi tika sasniegti ar teorētiskās literatūras palīdzību, savukārt, lai sasniegtu pētījuma mērķi, autore veica anketēšanu portālā www.visidati.lv ar 18- 25 gadīgiem jauniešiem.
Analizējot praktiskajā daļā gūtos datus par jauniešu komunikatīvo prasmju tendencēm, tie sasaucās ar teorētiskajām atziņām. Galvenā atziņa izriet, ka komunikācijas efektivitāte un tendences jauniešu vidū ir atkarīgas ne tikai no runas iemaņām, bet arī tā, cik prasmīgi cilvēks tās spēj pielietot. Pamatojoties uz kvantitatīvo pētījumu datiem, visbiežāk novērotā jauniešu vecumposma tendence ir sevis pašierobežošana, kur iespējams vilkt paralēles ar psihologa F.Perlza atziņu, ka zems pašvērtējums nereti saistīts ar nelabvēlīgu, noraidošu un neuzticīgu attieksmi pret citiem, kas tiešā veidā parādās saskarsmē
Tāpēc balstoties uz anketas rezultātiem, tika izstrādāts informējošs materiāls, kas palīdzētu uzlabot un pilnveidot runas prasmes.

Autora komentārsAtvērt
Atlants