Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Totalitārisms', 1.
  • Referāts 'Totalitārisms', 2.
  • Referāts 'Totalitārisms', 3.
  • Referāts 'Totalitārisms', 4.
  • Referāts 'Totalitārisms', 5.
  • Referāts 'Totalitārisms', 6.
  • Referāts 'Totalitārisms', 7.
  • Referāts 'Totalitārisms', 8.
  • Referāts 'Totalitārisms', 9.
  • Referāts 'Totalitārisms', 10.
  • Referāts 'Totalitārisms', 11.
  • Referāts 'Totalitārisms', 12.
  • Referāts 'Totalitārisms', 13.
  • Referāts 'Totalitārisms', 14.
  • Referāts 'Totalitārisms', 15.
  • Referāts 'Totalitārisms', 16.
  • Referāts 'Totalitārisms', 17.
  • Referāts 'Totalitārisms', 18.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Totalitārisms    4
1.1.  Totalitārisma rašanās    4
1.2.  Totalitārisma raksturīgākās iezīmes    4
2.  Totalitārisma paveidi    6
2.1.  Fašisms    6
2.2.  Nacionālsociālisms    6
2.3.  Komunisms jeb Staļinisms    6
3.  Ideoloģijas nozīme totalitārismā    8
3.1.  Komunisma ideoloģija    8
3.2.  Nacionālisma ideoloģija    8
4.  Totalitārais režīms Latvijā un tā sekas mūsdienās    10
5.  Kāpēc totalitārismam draud bojāeja?    12
  Nobeigums    13
  Izmantotā literatūra    14
Darba fragmentsAizvērt

Kādam vienmēr ir gribējies būt pārākam pār citiem. Paraugoties vēsturē, mēs redzam, ka dažiem cilvēkiem tas ir izdevies. Viņi ir ieguvuši varu, bet ar kādām metodēm? Tiem, kas grib varu, neinteresē citu cilvēku viedokļi un intereses. Šo varas kāro personu vienīgais mērķis ir būt pārākam pār citiem. Protams, grūti ir iegūt vispārēju varu mierīgā, nevardarbīgā veidā, un tāpēc tas tiek darīts ar piespiedu metodēm – vardarbību, teroru, agresiju. Ir gadījumi, kad valsts iedzīvotāji paši vēlas, lai viņus vadītu spēcīgs, izglītots cilvēks, uz kuru viņi paļaujas un tic, ka viņš uzlabos viņu dzīves apstākļus. Nereti viņi to neapzinās, ka, iegūstot varu, šī autoritāte aizmirsīs cilvēciskās īpašības un pārvērtīsies par zvēru, kurš iznīcinās visu, kas viņam pretosies. Bet tad jau ir par vēlu kaut ko mainīt. Tieši tā notikās Vācijā, kad pie varas tika Ādolfs Hitlers.
Šo tēmu izvēlējos, jo gribēju noskaidrot, no kā rodas šis nežēlīgais režīms un kā tas var pastāvēt. Ar šo darbu vēl gribu izzināt totalitārisma pazīmes, ideoloģiju un to, kā tas izpaudās valstīs caur vēstures notikumiem. Vēl nopietns iemesls šādai tēmai ir tas, ka arī Latvija reiz ir piedzīvojusi šādu slogu, un es vēlējos dziļāk izprast to, kā bija dzīvot tajā laikā.
Vēl varu piebilst, ka totalitārais režīms ir atstājis lielas sekas arī mūsdienās, jo Latvijai dēļ šī „dzelzs priekškara” bija grūti iekļauties Eiropas procesos, bet beidzot tas ir panākts, un nu jau Latvija ietilpst Eiropas Savienībā un šogad pat notiek mūsu valstī NATO samits, un tas, manuprāt, ir liels solis uz priekšu un „dzelzs priekškara” likvidēšanā.
Totalitārisms-politiskais režīms, kuru raksturo varas galēja centralizācija un koncentrācija valsts vadoņa rokās. Šo režīmu raksturo arī izpildvaras visvarenība, kas balstās uz militārismu, represīviem orgāniem un ārpus tiesas represijām. Tautas pārstāvniecību institūcijas lielākoties vai nu nepastāv, vai pastāv tikai formāli. Ekonomika, kultūra, izglītība un komunikācijas ir valsts kontrolētas un regulētas. Raksturīgākie totalitāro režīmu piemēri ir fašistiskie režīmi Vācijā un Itālijā , Staļiniskais režīms PSRS, Mao Dzeduna režīms Ķīnā. Tas būtu arī kā labs uzskates līdzeklis totalitārisma pazīmju labākai izprašanai. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants