Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.03.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 1.
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 2.
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 3.
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 4.
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 5.
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 6.
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 7.
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 8.
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 9.
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 10.
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 11.
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 12.
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 13.
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 14.
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 15.
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 16.
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 17.
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 18.
  • Referāts 'Krustojumu salīdzinājums, to drošība un iekārtojums', 19.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Autoavāriju cēloņi    4
  Projektēšanas nosacījumi un pamatprincipi    5
  Krustojumā savienoto ceļu funkcijas    5
  Ātrumi mezglos    5
  Projektēšanas principi    6
  Mērķi un vērtēšanas kritēriji    7
  Ceļa zīmju uzstādīšanas efektivitāte    9
  Krustojuma satiksmes drošības pārbaudes priekšraksts    10
  Krustojuma piemērs    14
  Piedāvātais risinājums    16
  Secinājumi    18
  Izmantotā literatūra    19
Darba fragmentsAizvērt

Slikts autoceļu stāvoklis, nepārskatāmi un slikti projektēti krustojumi un neattīrīta brauktuve, pēc Paula Timrota domām ir vieni no noteicošajiem faktoriem, kas izraisa daudzos ceļu satiksmes negadījumus (turpmāk - CSN). Lai uzlabotu autoceļu stāvokli, pašvaldībām trūkst līdzekļu remontdarbu veikšanai. Tas nozīmē to, ka CSN skaits, kas ir izraisījušies sliktā autoceļu stāvokļa dēļ, nemainīsies vai arī pieaugs, kas, savukārt nozīmēs CSN cietušo skaita pieaugumu.
Kā norāda Valsts policijas Kārtības policijas Ceļu policijas pārvaldes priekšnieks Visvaldis Puķīte: „Satiksmes negadījumu skaita pieaugumam Latvijā ir vairāki būtiski cēloņi: transportlīdzekļu tehniskā kārtība; nekvalitatīvi un nepārdomāti ierīkoti ceļi un to krustojumi; nepareiza ātruma izvēle; drošības jostu neizmantošana; gaismu atstarojošo elementu neizmantošana; ātruma pārsniegšana u. c. Šie paši cēloņi ir galvenais autoavāriju iemesls arī citās Eiropas valstīs, un tie nav būtiski mainījušies kopš 30. gadu sākuma, kad Latvijā radās iecere par satiksmes jeb Ceļu policijas veidošanu – tā tapa 1938. gadā, jo palielinoties transportlīdzekļu lietošanai, pieauga satiksmes negadījumu skaits. Valsts policijas galvenās kārtības policijas pārvaldes Ceļu policijas pārvaldes priekšnieks Visvaldis Puķīte cēloņus, kas izraisa ceļu satiksmes negadījumus, iedala divās grupās: nenovēršamos un tādos, kurus tikai daļēji iespējams novērst ar satiksmes kontroles un profilaktiskajiem pasākumiem, piemēram, brauktuvju seguma nomaiņa, apgaismojuma uzstādīšana, domājot par drošību jau projektējot ceļu posmus.
Pētot šo jautājumu atklājās, ka visvairāk negadījumu notiek tieši krustojumos. Tātad visefektīvākais veids kā samazināt vai daļēji mēģināt novērst automobiļu sadursmes ir drošu krustojumu projektēšana.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants