Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.09.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Automobiļa pārnesumkārba', 1.
  • Referāts 'Automobiļa pārnesumkārba', 2.
  • Referāts 'Automobiļa pārnesumkārba', 3.
  • Referāts 'Automobiļa pārnesumkārba', 4.
  • Referāts 'Automobiļa pārnesumkārba', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Pārnesumkārbas uzdevums ir izmainīt pārvadāmā griezes momenta lielumu un virzienu, iegūt atpakaļgaitu, nemainot kloķvārpstas griešanās virzienu, kā arī neitrālo stāvokli, kad griezes moments uz riteņiem nav jāpārvada.
Iedalījums. Pēc darbības principa pārnesumkārbas iedala: pakāpju(zobratu) un bezpakāpju (hidrotransformātori, variatori) pārnesumkārbās.
Lai efektīvāk izmantotu motora jaudu, pakāpju skaitu zobratu pārnesumkārbā palielina. Šim nolūkam virknē ar pārnesumkārbu ieslēdz vēl papildkārbu, tā saucamo starpreduktoru. Tas ir divpakāpju reduktors, kas dod iespēju divkāršot PK pakāpju skaitu.
Atkarībā no lietotā zobratpārvada tipa PK iedala parastajās un planetārajās kārbās.
Parastās kārbas pēc vārpstu skaita iedala divvārpstu un trīsvārpstu PK; pēc zobratu saslēgšanas iespējām – ar tiešo pārnesumu, bez tiešā pārnesuma un ar paaugstinātu pārnesumu; pēc pārnesuma pārslēgšanas paņēmiena – sinhronizatoru, slīpzobratu un hidrospiedsajūgu PK. Nosakot pakāpju skaitu, atpakaļgaitas pārnesumus neievērtē.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants