Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Sociālie institūti - izglītība, komunikācija un masu mediji', 1.
  • Konspekts 'Sociālie institūti - izglītība, komunikācija un masu mediji', 2.
  • Konspekts 'Sociālie institūti - izglītība, komunikācija un masu mediji', 3.
  • Konspekts 'Sociālie institūti - izglītība, komunikācija un masu mediji', 4.
  • Konspekts 'Sociālie institūti - izglītība, komunikācija un masu mediji', 5.
Darba fragmentsAizvērt

1921. gadā okeāna pasažieru laineris „Titāniks” saskrējās ar aisbergu un sāka grimt. Bojā gāja 1500 cilvēku. Evakuācijas procesā priekšroka tika dota pirmās klases pasažieriem, pēc tam zemākām kārtām. Tas parāda, ka sabiedrības noslāņošanās rada atšķirības starp cilvēkiem. (Halls, 1986). Šādi izteikti piemēri sabiedrības noslāņošanai ir daudz.
Jau no tiem laikiem, kad cilvēki sāka izmantot dabu savā labā, mūsu uzmanība tiek vērsta uz dažādām atšķirībām, kas pastāv starp indivīdiem, kā arī sabiedrības grupām. To sauc par sociālo nevienlīdzību – tas ir stāvoklis sabiedrībā, kas nosaka, ka tajā pastāv augstāk un zemāk stāvošas personas, grupas, kurām ir lielākas un mazākas prioritātes un ietekme uz sabiedrībā notiekošajiem procesiem. Noslāņošanās - sadalīšanās kārtās, slāņos, cilvēku grupās, kur vienai daļai ir lielākas priekšrocības nekā citām. Noslāņošanās ir viena no svarīgākajiem un sarežģītākajiem elementiem sabiedrībā. Sociālās nevienlīdzības sekas ir acīmredzamas, īpaši tās ir pamanāmas personu ieņēmumos – atalgojumā par paveikto darbu, peļņā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants