Vērtējums:
Publicēts: 21.05.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Kādas ir valsts iespējas ietekmēt lēmumu pieņemšanu Eiropas Savienībā', 1.
  • Eseja 'Kādas ir valsts iespējas ietekmēt lēmumu pieņemšanu Eiropas Savienībā', 2.
  • Eseja 'Kādas ir valsts iespējas ietekmēt lēmumu pieņemšanu Eiropas Savienībā', 3.
  • Eseja 'Kādas ir valsts iespējas ietekmēt lēmumu pieņemšanu Eiropas Savienībā', 4.
  • Eseja 'Kādas ir valsts iespējas ietekmēt lēmumu pieņemšanu Eiropas Savienībā', 5.
  • Eseja 'Kādas ir valsts iespējas ietekmēt lēmumu pieņemšanu Eiropas Savienībā', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Piemēram, Latvijas Pašvaldību savienībai Briselē pat ir sava pārstāvniecība, kuras galvenie uzdevumi ir:
- Koordinē LPS lobēšanas aktivitātes ES, nodrošina sekretariāta funkcijas LPS ES Reģionu komitejas locekļiem;
- Koordinē priekšlikumu un viedokļu izstrādi ES Reģionu komitejā izskatāmajos jautājumos;
- Koordinē līdzdalību CEMR institūcijās un priekšlikumu sagatavošanu CEMR izskatāmajos jautājumos;
- Sniedz mērķtiecīgu un savlaicīgu informāciju pašvaldībām par svarīgām ES iniciatīvām un sniedz padomus par vispārīgiem ES jautājumiem un politikām.
Kopumā jāsecina, ka Parlamenta un Padomes līmenī Latvijas iespējas lobēt savas intereses ir teorētiski tādas pašas kā jebkurai citai valstij, taču jāņem vērā, ka liela nozīme ir personiskiem kontaktiem, „pareizajiem” cilvēkiem „pareizajā” vietā. Patiesībā mazliet pārsteidzoši, cik liela nozīme ir konkrētam cilvēkam lobēšanas procesā tādā lielā birokrātijas sistēmā kā ES. Piemēram, Parlamenta ziņotāji ir vienpersoniski atbildīgi par nostāju un problēmas interpretāciju, kādu viņi piedāvās Parlamenta komitejai un pēc tam visam Parlamentam, tāpat svarīga paša ziņotāja politiskā piederība un izcelsmes valsts. No otras puses, konkrēta cilvēka atbildība nodrošina iespēju veiksmīgākam lobijam no valsts viedokļa.

Autora komentārsAtvērt
Atlants