Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.02.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Romiešu tiesību recepcija Latvijā', 1.
  • Referāts 'Romiešu tiesību recepcija Latvijā', 2.
  • Referāts 'Romiešu tiesību recepcija Latvijā', 3.
  • Referāts 'Romiešu tiesību recepcija Latvijā', 4.
  • Referāts 'Romiešu tiesību recepcija Latvijā', 5.
  • Referāts 'Romiešu tiesību recepcija Latvijā', 6.
  • Referāts 'Romiešu tiesību recepcija Latvijā', 7.
  • Referāts 'Romiešu tiesību recepcija Latvijā', 8.
  • Referāts 'Romiešu tiesību recepcija Latvijā', 9.
  • Referāts 'Romiešu tiesību recepcija Latvijā', 10.
  • Referāts 'Romiešu tiesību recepcija Latvijā', 11.
  • Referāts 'Romiešu tiesību recepcija Latvijā', 12.
  • Referāts 'Romiešu tiesību recepcija Latvijā', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Romiešu tiesību recepcija viduslaikos    4
1.1.  Glosatoru darbība    5
1.2.  Komentatori, konsiliatori jeb postglosatori    6
1.3.  Humānisti – jurisprudences jauno laiku izpratnes veidotāji    7
2.  Romiešu tiesību recepcija Latvijā    9
  Secinājums    12
  Izmantota literatūra    13
Darba fragmentsAizvērt

Romiešu tiesības ir vienas no lielākām antīkas pasaules kultūras vērtībām. Romieši paši uzskatīja, ka tiesības ir zinātne par labo un taisnīgo, ka tiesības ir noderīgas visiem vai vismaz daudziem.
Romiešu tiesībnieki uzskatīja, ka visas tautas lietoja kopīgas tiesības, ko noteicis cilvēka dabiskais saprāts. Tās ir dabiskās tiesības (ius naturale). Spēkā esošās tiesības ir pozitīvās tiesības. Jurists Jūlijs Paulus starpību starp abām tiesību sistēmām saskatīja to mērķos: pozitīvās tiesības ir lietderīgas, bet dabiskās tiesības ir taisnības normas, kas kalpo taisnīgumam.
Ar romiešu tiesību recepciju saprot romiešu tiesību pārņemšanu un izmantošanu praksē kontinentālās Eiropas valstīs. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants