Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.10.2025.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2021. - 2025. g.
  • Konspekts 'Mārketinga psiholoģija un patērētāju uzvedība – pirkuma lēmumu motivācija', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga psiholoģija un patērētāju uzvedība – pirkuma lēmumu motivācija', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga psiholoģija un patērētāju uzvedība – pirkuma lēmumu motivācija', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga psiholoģija un patērētāju uzvedība – pirkuma lēmumu motivācija', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga psiholoģija un patērētāju uzvedība – pirkuma lēmumu motivācija', 5.
  • Konspekts 'Mārketinga psiholoģija un patērētāju uzvedība – pirkuma lēmumu motivācija', 6.
  • Konspekts 'Mārketinga psiholoģija un patērētāju uzvedība – pirkuma lēmumu motivācija', 7.
  • Konspekts 'Mārketinga psiholoģija un patērētāju uzvedība – pirkuma lēmumu motivācija', 8.
  • Konspekts 'Mārketinga psiholoģija un patērētāju uzvedība – pirkuma lēmumu motivācija', 9.
  • Konspekts 'Mārketinga psiholoģija un patērētāju uzvedība – pirkuma lēmumu motivācija', 10.
  • Konspekts 'Mārketinga psiholoģija un patērētāju uzvedība – pirkuma lēmumu motivācija', 11.
  • Konspekts 'Mārketinga psiholoģija un patērētāju uzvedība – pirkuma lēmumu motivācija', 12.
  • Konspekts 'Mārketinga psiholoģija un patērētāju uzvedība – pirkuma lēmumu motivācija', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Patērētāja uzvedības teorijas un modeļi    4
2.  Patērētāja motivācijas veidi un psiholoģiskie faktori    5
3.  Pirkuma lēmuma posmi un lēmumu pieņemšanas process    6
4.  Emociju un kognitīvo faktoru ietekme uz patērētāju uzvedību    7
5.  Cenu, produktu un zīmola ietekme uz patērētāja uzvedību    8
6.  Sociālo mediju un digitālās vides ietekme uz patērētāju uzvedību    10
7.  Patērētāja lojalitātes veidošana un atkārtoto pirkumu stratēģijas    11
8.  Kopsavilkums un izmantotā literatūra    12
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Mārketinga psiholoģija ir zinātnes nozare, kas pēta cilvēku uzvedību, izvēles procesus un motivāciju saistībā ar preču un pakalpojumu patēriņu. Tā apvieno psiholoģijas, socioloģijas, ekonomikas un mārketinga principus, lai izprastu, kā patērētāji pieņem pirkuma lēmumus, kā viņi uztver reklāmu, zīmolus, cenas un dažādus mārketinga stimulus. Mārketinga psiholoģijas pētījumi ļauj uzņēmumiem pielāgot savas mārketinga stratēģijas, uzlabot produktu piedāvājumu un efektīvāk sasniegt mērķauditoriju.
Patērētāju uzvedība ir komplekss process, kurā cilvēki izvēlas, pērk, lieto un novērtē produktus vai pakalpojumus, balstoties uz savām vajadzībām, vēlmēm, vērtībām un pieredzi. Uzvedību ietekmē gan iekšējie faktori – personīgās vērtības, psiholoģiskie procesi, emocijas, motivācija, gan ārējie – sociālie, kultūras, ekonomiskie un tehnoloģiskie faktori. Lai izprastu patērētāju uzvedību, mārketinga speciālisti analizē gan racionālos, gan emocionālos lēmumu pieņemšanas aspektus.

Autora komentārsAtvērt
Atlants