-
Mārketinga psiholoģija un patērētāju uzvedība – pirkuma lēmumu motivācija
| Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
| Ievads | 3 | |
| 1. | Patērētāja uzvedības teorijas un modeļi | 4 |
| 2. | Patērētāja motivācijas veidi un psiholoģiskie faktori | 5 |
| 3. | Pirkuma lēmuma posmi un lēmumu pieņemšanas process | 6 |
| 4. | Emociju un kognitīvo faktoru ietekme uz patērētāju uzvedību | 7 |
| 5. | Cenu, produktu un zīmola ietekme uz patērētāja uzvedību | 8 |
| 6. | Sociālo mediju un digitālās vides ietekme uz patērētāju uzvedību | 10 |
| 7. | Patērētāja lojalitātes veidošana un atkārtoto pirkumu stratēģijas | 11 |
| 8. | Kopsavilkums un izmantotā literatūra | 12 |
Ievads
Mārketinga psiholoģija ir zinātnes nozare, kas pēta cilvēku uzvedību, izvēles procesus un motivāciju saistībā ar preču un pakalpojumu patēriņu. Tā apvieno psiholoģijas, socioloģijas, ekonomikas un mārketinga principus, lai izprastu, kā patērētāji pieņem pirkuma lēmumus, kā viņi uztver reklāmu, zīmolus, cenas un dažādus mārketinga stimulus. Mārketinga psiholoģijas pētījumi ļauj uzņēmumiem pielāgot savas mārketinga stratēģijas, uzlabot produktu piedāvājumu un efektīvāk sasniegt mērķauditoriju.
Patērētāju uzvedība ir komplekss process, kurā cilvēki izvēlas, pērk, lieto un novērtē produktus vai pakalpojumus, balstoties uz savām vajadzībām, vēlmēm, vērtībām un pieredzi. Uzvedību ietekmē gan iekšējie faktori – personīgās vērtības, psiholoģiskie procesi, emocijas, motivācija, gan ārējie – sociālie, kultūras, ekonomiskie un tehnoloģiskie faktori. Lai izprastu patērētāju uzvedību, mārketinga speciālisti analizē gan racionālos, gan emocionālos lēmumu pieņemšanas aspektus.
…
Konspekts sniedz padziļinātu izpratni par mārketinga psiholoģiju un patērētāju uzvedību, aptverot motivāciju, lēmumu posmus, cenu un zīmola ietekmi, digitālās vides lomu un lojalitātes stratēģijas, nodrošinot praktisku un akadēmisku pamatu mārketinga lēmumu pieņemšanai.












