Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.03.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Konspekts 'Pārdošanas vadība', 1.
  • Konspekts 'Pārdošanas vadība', 2.
  • Konspekts 'Pārdošanas vadība', 3.
  • Konspekts 'Pārdošanas vadība', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Pārdot preces var gan mazumtirdzniecībā, gan vairumtirdzniecībā. Arī no mārketinga viedokļa tiek apskatīti sadales kanāli, pa kuriem prece nonāk līdz gala lietotājam, tāpēc pārdošanas vadība ir arī saistīta ar loģistiku. Arī darījumi, kuri tiek vekti biržās, tiek apskatīti tēmā par pārdošanas vadību.
Komercija(tirdzniecība) – savstārpēja vērtību apmaiņa nolūkā gūt peļņu
Pastāv 4 tirdzniecības veidi:
1) Mazumtirdzniecība
2) Vairumtridzniecība
3) Starpniecība
4) Biržu tirdzniecība
Starpnieki ir fiziskas vai juridiskas personas, kas pārstāv ražotāja vai patērētāja intereses un darbojas viņu vārdā un pašas nav ne ražotāji, ne patērētāji un iedalās komercaģentos un mākleros

Loģistiku iedala 4 sadales kanālu līmeņos:
Nulles līmeņa kanāls – ražotājs preces realizē tieši patērētājam bez starpniekiem
Vienlīmeņa kanāls – šajā līmenī ir tikai viens starpnieks. Patērētāju tirgū tas ir mazumtirgotājs un biznesa tirgū tas ir aģents vai brokeris
Divlīmeņu kanāls -šjā līmeni ir divi starpnieki – vairumtirgotājs un mazumtirgotājs
Trīslīmeņu kanāls -trīs starpnieki (pievienojas mazie vairumtirgotāji).

Autora komentārsAtvērt
Atlants