Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.05.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbības formas pamatskolā', 1.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbības formas pamatskolā', 2.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbības formas pamatskolā', 3.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbības formas pamatskolā', 4.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbības formas pamatskolā', 5.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbības formas pamatskolā', 6.
  • Referāts 'Skolas un ģimenes sadarbības formas pamatskolā', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Ikviena bērna vispusīgai attīstībai nepieciešama vienota audzināšanas sistēma. Jācenšas panākt, lai jebkura skolēna audzināšana ģimenē būtu saskaņota ar skolā izvirzītajām pedagoģiskajām prasībām. Ja šādas saskaņas starp skolu un vecākiem nav, tad tas negatīvi ietekmē bērna personības veidošanos. Viena no skolas un vecāku sadarbības formām ir skolas pašpārvaldes izveidošana. Izglītības likumā 30.pantā par to teikts: …(3) Izglītības iestādes vadītājam ir pienākums nodrošināt izglītības iestādes pašpārvaldes izveidošanu, ja to ierosina izglītojamie, pedagogi vai izglītojamo vecāki…[2, 9]. Viens no pamatskolas pašpārvaldes uzdevumiem ir nodrošināt skolas sadarbību ar izglītojamo vecākiem. Skola nekad nav pastāvējusi izolēti no ģimenes un sabiedrības. V. Suhomļinskis ir norādījis: " Bez bērnu audzināšanas, bez tēva un mātes aktīvas līdzdalības skolas dzīvē, bez pieaugušo un bērnu pastāvīgas garīgas saskarsmes nav iedomājama pati ģimene kā sabiedrības pamatšūniņa, nav iedomājama skola kā svarīgākā mācību un audzināšanas iestāde un nav iedomājams sabiedrības morālais progress." [ 6, 8}
Skolas un ģimenes sadarbības mērķis:
1) veidot bērnu par daudzpusīgi attīstītu personību, izmantojot dažādas darba formas un metodes;
2) sekmēt skolas mācību un audzināšanas uzdevumu izpildi;
3) veicināt disciplīnas un kulturālas uzvedības ieaudzināšanu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants