• Matemātikas uzdevumu īstenošanas plāns izpratnes veidošanai par skaitu un skaitīšanu

     

    Konspekts6 Pedagoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.10.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Matemātikas uzdevumu īstenošanas plāns izpratnes veidošanai par skaitu un skaitī', 1.
  • Konspekts 'Matemātikas uzdevumu īstenošanas plāns izpratnes veidošanai par skaitu un skaitī', 2.
  • Konspekts 'Matemātikas uzdevumu īstenošanas plāns izpratnes veidošanai par skaitu un skaitī', 3.
  • Konspekts 'Matemātikas uzdevumu īstenošanas plāns izpratnes veidošanai par skaitu un skaitī', 4.
  • Konspekts 'Matemātikas uzdevumu īstenošanas plāns izpratnes veidošanai par skaitu un skaitī', 5.
  • Konspekts 'Matemātikas uzdevumu īstenošanas plāns izpratnes veidošanai par skaitu un skaitī', 6.
  • Konspekts 'Matemātikas uzdevumu īstenošanas plāns izpratnes veidošanai par skaitu un skaitī', 7.
  • Konspekts 'Matemātikas uzdevumu īstenošanas plāns izpratnes veidošanai par skaitu un skaitī', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Skolotājai rokās ir koka lapa no kļavas, skolotāja saka, ka šī lapa ir skaista. Dod koka lapu nākama bērnasm un karam ir jāpasaka kaut kas par šo koka lapu.
Skolotāja bērniem izstāsta, ko šodien darīsim. Katram bērnam būs jāpaņem savas vakar salasītās koku lapas, kastaņi un zīles un jāapsēžas pie galdiņa.
Rotaļnodarbība
Skolotāja uz skaitļu kartītēm bērniem rāda ciparus (1, 2, 3), (1. attēls). Katram ciparam ir vārds. 1- viens, 2- divi, 3- trīs. Vairākas reizes atkārtojot pamīšus ar bērniem kā katru ciparu sauc.
Skolotāja saka, ka katram bērnam jāpaņem vakar pastaigas laikā salasītās koku lapas, kastaņi un zīles. Vispirms katram sev priekšā uz galda ir jānoliek trīs koku lapas (2., 5. attēls). Vispirms visi noliek vienu koka lapu, tad otru, tad trešo. Skolotāja vēro, cik daudz bērni to izdarīs pareizi, cik nepareizi, pieiet pie tiem bērniem, kas nav sapratuši uzdevumu. Ar rosinošiem jautājumiem mēģina kopā ar bērnu nonākt pie pareizā iznākuma. (Piemēram, kāpēc tev uz galda ir tik koku lapas?) Kad ar koku lapām visiem bērniem viss ir saprotams, skolotāja jautā kuru no salasītajiem dabas materiāliem mēs varētu uzlikt virsū uz lapiņas, lai viņai vienai nav garlaicīgi? Bērni atbild vai nu zīles vai kastaņus var uzlikt uz koku lapas. Tad katras bērns varēja izvēlēties ko uz koku lapas gribēs uzlikt vai zīles vai kastaņus (3., 4. attēls). Vispirms uz pirmās lapas bērni uzliek vienu zīli vai kastaņi uz otras koku lapas otru zīli vai kastani un uz trešās koku lapas arī vienu zīli vai kastani. Tagad katram bērnam ir priekšā uz galda trīs koku lapas un trīs zīles vai kastaņi.
Bērni nostājas aplī, skolotāja rāda bērniem vienu koka lapu – tas ir maz, bet parādot trīs kok lapas tas ir daudz. Katrā rokā turot vienu lapu, tas ir tik pat cik otrā rokā lapu. Bērni ar skolotājas palīdzību sauc dažādu variantus atbildes, kas ir skolotājas rokās.
Rotaļnodarbības beigās visi spēlē spēli. Kad skolotāja saka viens bērniem ir jāpietupas, kad skolotāja saka divi visiem bērniem ir jāsasit plaukstas, kad skolotāja saka trīs visiem bērniem ir jādipina ar kājām. Visi bērni stājas aplī.

Autora komentārsAtvērt
Atlants