Vērtējums:
Publicēts: 21.05.2001.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Ģimenes un skolas sadarbība personības socializācijas procesā', 1.
  • Referāts 'Ģimenes un skolas sadarbība personības socializācijas procesā', 2.
  • Referāts 'Ģimenes un skolas sadarbība personības socializācijas procesā', 3.
  • Referāts 'Ģimenes un skolas sadarbība personības socializācijas procesā', 4.
  • Referāts 'Ģimenes un skolas sadarbība personības socializācijas procesā', 5.
  • Referāts 'Ģimenes un skolas sadarbība personības socializācijas procesā', 6.
  • Referāts 'Ģimenes un skolas sadarbība personības socializācijas procesā', 7.
  • Referāts 'Ģimenes un skolas sadarbība personības socializācijas procesā', 8.
  • Referāts 'Ģimenes un skolas sadarbība personības socializācijas procesā', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Pedagoģijas un psiholoģijas, tai skaitā arī sociālās pedagoģijas pētnieki visā pasaulē vienmēr ir uzsvēruši ģimenes milzīgo, vissvarīgāko lomu personības veidošanās procesā. Kā atzīst daudzi psihologi (M.Balsons, Č.Kūlijs, D.Elkoņins u.c.), tad galvenā ģimenes funkcija ir personības socializācija.
S.Berkova, pētot amerikāņu sociologa Č.Kūlija darbus par ģimenes ietekmi uz personību, atzīst, ka ģimene ir pamats cilvēka personības socializācijas procesam. Tieši ģimene visbūtiskāk ietekmē cilvēka personības iekļaušanos citās, plašākās sabiedrības grupās.
Minētā autore pētījusi arī psihologa M.Kaulovi pētījumu rezultātus, kas konstatējis, ka lielākajai daļai skolēnu attieksme pret mācībām veidojas atbilstoši atmosfērai, kas valda ģimenē. Par svarīgiem faktoriem, no kuriem atkarīga atmosfēra tiek uzskatīti:
vecāku sabiedriskā darbība;…

Atlants