Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.10.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Ļevs Vigotskis ', 1.
  • Eseja 'Ļevs Vigotskis ', 2.
  • Eseja 'Ļevs Vigotskis ', 3.
  • Eseja 'Ļevs Vigotskis ', 4.
  • Eseja 'Ļevs Vigotskis ', 5.
  • Eseja 'Ļevs Vigotskis ', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Ļevs Vigotskis (1896-1934) ir izcils krievu psihologs, pasaules psiholoģijas klasiķis. Beidzis Maskavas un Šaņavska universitāti. Strādājis Maskavas Valsts Eksperimentālās psiholoģijas institūtā, pēc tam paša nodibinātajā Defektoloģijas institūtā. Lasījis lekciju kursus Maskavas, Ļeņingradas un Harkovas augstskolā. Maskavas Psiholoģijas institūta profesors. Pazīstamākais darbs “Domāšana un runa” kas tulkots daudzās pasaules valodās, pēc dziļākās būtības atsedz bērna valodas apguvi, domāšanas attīstību un socializācijas procesu. Šai grāmatai ir liela vērtība topošo psihologu, pedagogu un citu speciālistu apmācībā.
Džeimss Verčs, amerikāņu psihologs par Vigotski saka: “Daudziem tā var šķist likteņa ironija, ka Vigotska idejas bijušas tik auglīgas cilvēkiem, kurus no viņa šķīra laiks, telpa un politiskā sistēma. Vai tas būtu uzskatāms par paradoksu? Laikam gan tas drīzāk ir iedvesmojošs paraugs tam, kā cilvēka ģēnijs spēj pārvarēt vēstures, sociālās un kultūras barjeras.”
Ļevs Vigotskis kā psihologs devis fundamentālas atziņas attīstošo mācību teorijai, kuras pasaulē īsti atzītas tikai mūsdienās. Attīstošas ir tās mācības, kuras prasa bērna izziņas darbībai pārvarēt viņa spēkiem piemērotas grūtības pakāpi, līdz ar to paceļot viņu jaunā, augstākā attīstības līmenī (1, 24).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants