Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.12.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Bērnu tikumiskā pieredze', 1.
  • Konspekts 'Bērnu tikumiskā pieredze', 2.
  • Konspekts 'Bērnu tikumiskā pieredze', 3.
  • Konspekts 'Bērnu tikumiskā pieredze', 4.
  • Konspekts 'Bērnu tikumiskā pieredze', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Tikumisko pieredzi bērns iegūst saskarsmē ar pieaugušajiem. Pirmsskolas vecuma bērnu psihofizioloģiskās īpatnības paver lielas iespējas morālai audzināšanai. Šī vecuma bērni ātri uztver, viegli iegaumē, to nosaka viņu nervu sistēmas plastiskums, aktīva reakcija uz ārējās vides ietekmēm. Ļoti dadzas uztvertās parādības kļūst par bērna jūtu, spraigas uzmanības, atdarināšanas objektu.
Tomēr niecīgā dzīves pieredze, emocionalitāte, nespēja novērtēt uztverto, bieži vien ir par iemeslu tam, ka pirmsskolas vecuma bērni, īpaši mazākie, nespēj atšķirt labo no ļaumā, izvēlēties pareizo izturēšanās veidu. Tādēļ ir ļoti svarīgi, lai bērna tuvākie cilvēki kļūtu par atdarināšanas cienīgu paraugu.
Galvenie pirmsskolas vecuma bērnu tikumiskās audzināšanas uzdevumi ir:
humānisma pamatu veidošana;
veidot humānas attiecības starp bērniem un pieaugušajiem;
kolektīvisma jūtu veidošana;
darba mīlestības ieaudzināšana;
dzimtenes mīlestības audzināšana.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants