Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.06.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 1.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 2.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 3.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 4.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 5.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 6.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 7.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 8.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 9.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 10.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 11.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 12.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 13.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 14.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 15.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 16.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 17.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 18.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 19.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 20.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 21.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 22.
  • Prezentācija 'Sešdesmito gadu krēslu dizains', 23.
Darba fragmentsAizvērt

Apaļais jeb lodes krēsls (Ball chair)
1966, Ero Arnio
Tā dizains tika radīts, izmantojot vienu no vienkāršākajām ģeometriskajām formām – lodi. Izgriežot ārā daļu no tās satura un nofiksējot to vienā punktā, dizaineris Ero Arnio (Eero Aarnio) nonāk pie ievērojamiem rezultātiem.
Lodes krēsls ir „istaba bez istabas”, kas rada omulīgu un mierīgu noskaņu, pasargājot no apkārtējā trokšņa un sniedzot privātu telpu relaksācijai un, piemēram, papļāpāšanai pa telefonu. Muzeja Vitra Design Museum bukletā par lodes krēslu rakstīts: „Tas ir kaut kas starp mēbeli un arhitektūru”.

Burbuļkrēsls (Bubble chair)
1968, Eero Arnio
Burbuļkrēsla dizains tika izstrādāts, balstoties uz lodes krēsla koncepciju. Pēc lodes krēsla izveides dizainerim gribējās dabūt vairāk gaismas, tāpēc nākamā ideja tika realizēta kā caurspīdīga lode, kur gaisma nāk iekšā no visām pusēm. Vienīgais izmantojamais materiāls bija akrils, kuru varēja sakarsēt un pūšanas veidā iegūt forma, kas atgādina ziepju burbuli. Tādā veidā tika arī radīts burbuļkrēsls – pie caurspīdīgās puslodes tikai pievienots metāla aplis, kas iekārts ķēdē, ievietoti spilveni un krēsls bija gatavs.

Autora komentārsAtvērt
Atlants