-
Folklora kā līdzeklis 5-7 gadīgu bērnu muzikālās darbības sekmēšanā pirmsskolā - bakalaura darbs
TOP 500
| Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
| Ievads | 5 | |
| 1. | Folkloras un 5-7 gadīga bērna muzikālās darbības mijsakarības pirmsskolā | 7 |
| 1.1. | Muzikālās darbības nozīme pirmsskolas izglītībā | 7 |
| 1.2. | 5-7 gadīga bērna muzikālās attīstības raksturojums | 11 |
| 1.3. | Folkloras izmantošanas iespējas bērna muzikālās darbības sekmēšanā pirmsskolā | 19 |
| 1.3.1. | Folkloras izmantošana pirmsskolā | 19 |
| 1.3.2. | Folkloras veidi, kas sekmē bērna muzikālo darbību | 21 |
| 2. | Empīrisks pētījums par 5-7 gadīgu bērnu muzikālās darbības sekmēšanu, izmantojot folkloru | 28 |
| 2.1. | Pētījuma plāns | 28 |
| 2.2. | Bērnu grupas raksturojums | 31 |
| 2.3. | Izmēģinājuma darbības raksturojums | 35 |
| 2.3. | Bērnu muzikālās darbības novērojuma rezultāti pēc izmēģinājuma darbības veikšanas | 44 |
| Svarīgākās atziņas/ ieteikumi skolotājiem bērnu muzikālās darbības sekmēšanai, izmantojot folkloru | 47 | |
| Secinājumi | 48 | |
| Pielikumi | 50 | |
| Literatūra | 58 |
Pasaulē, kurā viss attīstās tik strauji arī mums tai ir jāiet līdzi un jāattīstās tās tempā. Bērnības dinamiskajā izglītības procesā jaunajiem prātiem mūzikas attīstība ir tikpat svarīga, kā citu mācību jomu apguve. 5-7 gadu vecu bērnu muzikālās darbības attīstības nozīme pirmsskolas iestādē ir būtiska viņu kopējai attīstībai, kas iekļauj gan kognitīvo, emocionālo un arī sociālo izaugsmi. Mūzikas darbības veidu iekļaušana šajā vecumposmā veicina pastiprinātu konkrētu prasmju apguvi bērniem (dzirde, ritma izjūta, koordinācija, kustība), kas tālāk palīdz viņiem ne tikai mūzikas jomā, bet arī citu mācību jomu apguvē. Mūzika bērnos iemāca veidu paust savas emocijas, būt radošiem, veidot kaut ko no sevis – pašrealizēties vienkāršā un interesantā veidā.
Šī bakalaura darba mērķis ir sistemātiski pētīt, analizēt un skaidrot folkloras nozīmi 5-7 gadu veca bērna muzikalitātes attīstībā pirmsskolā. Folklora ar savu lielo bagātību sevī ietver tik daudz šķautnes, caur kurām mēs to apgūstam – dziesmas, rotaļas, tautasdziesmas, skaitāmpanti, mīklas, pasakas, teikas, danči, spoku stāsti u.c. – tie visi ir atbilstoši darbā ar bērniem, tikai jāmāk pareizi izvēlēties to atbilstību bērna vecumposmam.
…
bakalaura darbs LU Sākumizglītības programmas noslēgumā : "Folklora kā līdzeklis 5-7 gadīgu bērnu muzikālās darbības sekmēšanā pirmsskolā"





























































