Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.11.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Grieķu didaktiskais eposs. Hēsiods "Darbi un dienas"', 1.
  • Konspekts 'Grieķu didaktiskais eposs. Hēsiods "Darbi un dienas"', 2.
  • Konspekts 'Grieķu didaktiskais eposs. Hēsiods "Darbi un dienas"', 3.
  • Konspekts 'Grieķu didaktiskais eposs. Hēsiods "Darbi un dienas"', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Kāpēc rodas divi eposi vienā laikā? Tāpēc ka Jonijā un Boijotijā ir dažādi iedzīvotāji. Jonijā alkst pēc skaistums, izpriecas, bet Boijotijā – pēc tradīcijā, ir piezemēti, praktisks raksturs.
Dzejas pirmsākumi. Pastāvēja, kad vēl nebija rakstības un tika nodota aur paaudzēm. Sakāmvārdi, parunas, orāli izteicieni, reliģiskie kalendāri.
Hēsioda dzejā parādās personīgais elements. Homŗā tādu nevar saskatīt.
Galvenā tēma: Dzīves veids.
Pamācība: strādā cītīgi un dari to, kas ir pareizi. Izvirzās smags, cītīgs darbs, kas ir pareiza cilvēka forma. Jādara tas, ka ir pareizi un taisnīgi.
Šajā laikā filozofi sāka prātot par patiesīgumu.
Pirmo reizi grieķu literatūras darbos cilvēku darbus vērtē pēc pareizuma kritērija. Pēc darba un rīcības.
Dod praktiskus padomus, kuriem ir jāseko nevis jāapspriež. Viss, ko cilvēks dara ir pareizi vai nepareizi. Pareizs darbs pareizā laikā. Ir ļoti strikts.
Var iedalīt trīs daļās. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants