Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.05.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mārketings', 1.
  • Konspekts 'Mārketings', 2.
  • Konspekts 'Mārketings', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Panākumi jebkurā kaujā ļoti lielā mērā ir atkarīgi no izlūkošanas kvalitātes – tā atzīst kara zinātnes. Tas pats attiecas arī uz uzņēmuma darbību arvien asākas konkurences apstākļos. Tirgus faktoru izpēte ir izejas punkts ikviena saimnieciskā lēmuma pieņemšanai, un mārketinga pētījumus var pielīdzināt izlūkošanai.
Lai samazinātu nenoteiktību, lai minimizētu uzņēmuma risku, vadītāja rīcībā jābūt drošai, pietiekamai un savlaicīgai informācijai. Tirgus apstākļos paļauties tikai uz intuīciju, uz vadītāja un speciālistu iepriekšējo pieredzi ir vairāk nekā bīstami uzņēmuma pastāvēšanai un turpmākai sekmīgai attīstībai.
Informāciju var iegūt, veicot mārketinga pētījumus.

Mārketinga pētījumi ir sistemātisks datu vākšanas un analīzes process, kas tiek veikts, lai risinātu mārketinga un līdz ar to uzņēmuma problēmas.

Mārketinga pētījumi dod iespēju prognozēt pieprasījuma izmaiņas un iespējamās izmaiņas mārketinga ārējā vidē, dod iespēju novērtēt tirgu: kādas preces un kādus pakalpojumus var tajā pārdot , kādā apjomā un par kādu cenu. Mārketinga pētījumi nodrošina informāciju, lai varētu plānot sortimentu, cenu un izmaiņas tajā, plānot arī reklāmu un noieta loģistiku, kas sevī ietver preču glabāšanu, uzkrāšanu un to piegādi pircējiem. Minētie pētījumi ļauj novērtēt uzņēmuma mārketinga iespējas, noskaidrojot, kādas ir mārketinga darbības, kas nodrošinātu uzņēmuma konkurences priekšrocības.…

Atlants